استقلال نوين
مطالب ورزشي علي الخصوص فوتبالي

تيم فوتبال پرسپوليس عنوان بهترين خط دفاع سال 2013 فوتبال جهان را به خود اختصاص داد.


به نقل از سايت رسمي باشگاه پرسپوليس، سرخپوشان پايتخت با دريافت 8 گل در 20 بازي و ميانگين 0/4 گل در هر بازي در حال حاضر بهترين خط دفاعي دنيا را در اختيار دارند.

در بين ليگ‌هاي معتبر اروپايي تيم رم ايتاليا با 7 گل خورده در 17 بازي بهترين رکورد را دارد و ليل فرانسه و بايرن مونيخ آلمان نيز رکورد زير 0/5 گل در هر بازي را در اختيار دارند. در ميان کشورهاي صاحب نام فوتبال اروپا و آسيا هيچ تيمي ميانگين گل خورده پرسپوليس را نداشته و بعيد به نظر مي رسد در ميان ساير کشورها نيز تيمي توانسته باشد از ميانگين گل خورده پرسپوليس برخودار باشد.

در ليگ‌هاي آسيايي نيز پرسپوليس همچنان بهترين رکورد را در اختيار دارد. پس از پرسپوليس تيم بنيادکار ازبکستان با ميانگين 0/5 (13 گل- 26 بازي)، گوانگجوي چين و سپاهان ايران با ميانگين 0/6 و النصر عربستان با ميانگين 0/64 گل خورده در هر بازي ديگر تيم هاي برتر دفاعي آسيا هستند.

تيم فوتبال استقلال با پيروزي مقابل داماش به رده دوم صعود کرد و يک امتياز با پرسپوليس اختلاف دارد.


آخرين ديدار هفته بيستم ليگ برتر از ساعت 16 و 25 دقيقه در ورزشگاه آزادي بين دو تيم استقلال و داماش گيلان و در حضور حدود هزار تماشاگر برگزار شد که اين بازي با نتيجه يک بر صفر به سود استقلال به پايان رسيد. استقلال با اين برد 38 امتيازي شد و با دو پله صعود به رده دوم جدول رسيد و به يک امتيازي پرسپوليس رسيد.

حنيف عمران‌زاده در دقيقه 41 با ضربه سر و روي سانتر ارسالي اميرحسين صادقي گل استقلال را به ثمر رساند.

يدالله جهانبازي داور مسابقه به حنيف‌ عمران‌زاده، اميرحسين صادقي و محمد قاضي از استقلال کارت زرد نشان داد.

داماش گيلان هم که با مشکلات فراوان خود را از رشت به تهران رسانده بود با 22 امتياز در رده دهم باقي ماند.

ترکيب تيم استقلال:

سيدمهدي رحمتي، خسرو حيدري، پژمان منتظري، اميرحسين صادقي، حنيف عمران‌زاده، پژمان نوري، آندرانيک تيموريان، جواد نکونام، ايمان باصفا،( از دقيقه 30 مجيد غلام نژاد) محمد قاضي و آرش برهاني( از دقيقه 60 محمد مهدي نظري)

سرمربي: امير قلعه نويي

ترکيب تيم داماش :

ميلاد فراهاني، ابوذر رحيمي، ابوالفضل حاجي‌زاده، محمد سياه، عليرضا نظيف‌کار، محمدرضا مهدوي( از دقيقه 63 اميرمحمد مظلوم)، مصطفي حاجتي(از دقيقه 73 رسول سروش‌نيا)، هادي سهرابي، حميد خدابنده‌لو، روح‌الله سيف‌اللهي( از دقيقه 78 امين متوسل‌زاده) و مسعود حسن‌زاده

سرمربي: افشين ناظمي

تيم فوتبال پرسپوليس با پيروزي مقابل ملوان صدرنشيني را حفظ کرد.


 در هفته بيستم ليگ برتر تيم فوتبال پرسپوليس از ساعت 14 و 30 دقيقه در ورزشگاه تختي انزلي به مصاف تيم ملوان رفت که اين بازي با نتيجه يک بر صفر به سود پرسپوليس به پايان رسيد. سرخپوشان با اين برد 39 امتيازي شدند و صدر جدول را حفظ کردند.

محمدرضا خلعتبري در دقيقه 10 روي پاس عمقي پيام صادقيان در محوطه جريمه ملوان صاحب توپ شد که در موقعيتي تک به تک با دروازه‌بان حريف با يک ضربه دقيق گل پرسپوليس را به ثمر رساند.

در دقيقه 49 ضربه پيام صادقيان به تيرک دروازه‌ ملوان خورد.

بعد از اين حمله بازيکنان ملوان حملات زيادي روي دروازه پرسپوليس انجام دادند.

محمدرضا اکبريان داور مسابقه به سيدمهدي سيدصالحي و محسن بنگر از پرسپوليس و مازيار زارع از ملوان کارت زرد نشان داد.

با اين باخت هم ملوان 27 امتيازي باقي ماند. اين چهارمين برد متوالي پرسپوليس در اين فصل است.

ترکيب پرسپوليس:

نيلسون، بنگر، سيد جلال حسيني، ميثم حسيني، حسين ماهيني، رضا حقيقي، مهرداد کفشگري، محسن مسلمان( از دقيقه 90+1 حميد علي‌عسگر)، پيام صادقيان( از دقيقه 73 محمد نوري)، مهدي سيدصالحي( از دقيقه 90 فرزاد حاتمي) و محمدرضا خلعتبري

سرمربي: علي دايي

ترکيب ملوان:

صادقي، مازيار زارع، کوروشي، سيد صالح آهي، عزيز معبودي، مهدي شيري، سعيد يوسف‌زاده، امير حسين فشنگچي( از دقيقه 76 ميلاد زنيدپور)، ثاقبي،  سهيل رحماني ( از دقيقه 46 محسن يوسفي)و سيدجلال رافخائي( از دقيقه 83 مهدي دغاغله).

سرمربي: دراگان اسکوچيچ

تيم فوتبال رئال مادريد در ديداري خارج از خانه به پيروزي رسيد.


در ادامه رقابت‌ها از هفته هفدهم لاليگا اسپانيا، از ساعت 23:30 شب گذشته دو ديدار برگزار شد که در مهم‌ترين مسابقه تيم فوتبال والنسيا در ورزشگاه خانگي خود مستايا ميزبان رئال مادريد بود که اين ديدار با نتيجه 3 بر 2 به سود قوهاي سپيد مادريد به پايان رسيد.

آنخل دي‌ماريا در دقيقه 28 و کريستيانو رونالدو 40 و خوزه رودريگز 82 براي رئال در اين ديدار گلزني کردند و پياتي در دقيقه 34 و جرمي متئو 62 براي خفاش‌ها (لقب والنسيا) گلزني کردند.

رئال با اين پيروزي 41 امتيازي شد و جايگاه سومي خود را تثبيت کرد و والنسيا در امتياز 20 باقي ماند.

تيم فوتبال بارسلونا به صدر جدول رده‌بندي لاليگا اسپانيا بازگشت.


 از هفته هفدهم لاليگا اسپانيا تيم فوتبال ختافه در ورزشگاه خانگي خود از بارسلونا پذيرايي مي‌کرد.

اين ديدار در نهايت با نتيجه 5 بر 2 به سود بارسلونا به پايان رسيد.

سرخيو اسکوئدرو در دقيقه 10 و لوپز در دقيقه 15 در عين ناباوري ميزبان را 2 بر صفر پيش انداختند تا کاتالان‌ها در همان ابتداي بازي احساس خطر کنند اما اين پدرو بود که با درخشش خود موجب شد تا بارسلونا نيمه نخست را پيروز به رختکن برود، اين بازيکن در دقايق 34، 41 و 43 هت‌تريک کرد تا بارسا 3 بر 2 از ميزبان خود پيش بيافتد.

در نيمه دوم فابرگاس بود که درخشيد و با دو گل خود در دقايق 68 و 72 (پنالتي) در روزي که نيمار محروم بود و مسي نيز هنوز از بند مصدوميت رها نشده بود، بارسلونا را 5 بر 2 پيش انداخت.

بارسلونا با اين برد 46 امتيازي شد و با تفاضل گل بهتر نسبت به اتلتيکو مادريد دوباره پس از يک روز صدرنشيني اين تيم، به صدر بازگشت. ختافه نيز در امتياز 23 باقي ماند.

تيم فوتبال بايرن مونيخ به مقام قهرماني جام باشگاه‌هاي جهان رسيد.


 در فينال رقابت‌هاي جام باشگاه‌هاي جهان که در مراکش در حال برگزاري است؛ از ساعت 23:00 تيم‌هاي فوتبال بايرن مونيخ آلمان قهرمان اروپا و راجا کازابلانکا مراکش به مصاف هم رفتند که شاگردان گوارديولا موفق شدند با نتيجه 2 بر صفر ميزبان خود را شکست داده و عنوان قهرماني را کسب کنند.

دانته در دقيقه 7 و تياگو آلکانترا در دقيقه 22 گل‌هاي بايرن را به ثمر رساندند.

گوارديولا که پيش از اين با بارسلونا نيز دو بار موفق به کسب اين جام شده بود، سومين بار اين جام را کسب کرد تا به افتخارات خود بيافزايد.

همچنين اين جام پنجمين قهرماني بايرن مونيخ در سال 2013 محسوب مي‌شد و باواريايي‌ها پس از کسب قهرماني در بوندس‌ليگا، جام حذفي آلمان، ليگ قهرمانان اروپا و سوپرجام اروپا، موفق به فتح جام باشگاه‌هاي جهان نيز شدند.

پيش از اين ديدار در مسابقه رده بندي اتلتيکو مينيرو برزيل با پيروزي 3 بر 2 مقابل گوانگژو چين به مقام سوم اين رقابت‌ها دست يافته بود.

مدافع ملي‌ پوش استقلال بعد از جلسه‌ تمريني امروز با سرمربي و بازيکنان اين تيم خداحافظي کرد.


پژمان منتظري بعد از تمرين امروز استقلال با امير قلعه‌نويي جلسه‌اي برگزار کرد و در اين نشست اعلام کرد شايد ديگر در تمرينات اين تيم حاضر نشود و از سرمربي اين تيم خداحافظي کرد.

منتظري از مدت‌ها پيش پيشنهاد مالي خوب از باشگاه چيني دريافت کرد و اين مسئله را با مسئولان استقلال درميان گذاشت و ظاهرا قرار است راهي چين شود.

وي در رختکن و پس از تمرين امروز با بازيکنان استقلال هم خداحافظي و اعلام کرد که مي خواهد فوتبالش را درکشور چين ادامه بدهد.

تيم فوتبال استقلال با پيروزي مقابل صباي قم به رده سوم جدول صعود کرد و به يک امتيازي پرسپوليس رسيد.


در هفته نوزدهم ليگ برتر استقلال از ساعت 15 در ورزشگاه يادگار امام قم به مصاف تيم صبا رفت که بازي با نتيجه دو بر يک به سود استقلال به پايان رسيد و با اين برد استقلال با يک پله صعود به رده سوم جدول صعود کرد.

محمد قاضي در دقيقه 40 روي سانتر ارسالي مجيد غلام نژاد با ضربه سر گل استقلال را به ثمر رساند.

پژمان منتظري در دقيقه 66 روي ضربه کاشته ارسالي تيموريان با ضربه سر گل دوم استقلال را زد.

رضا عنايتي در دقيقه 82 توپ را از پاي پژمان نوري ربود و در موقعيت تک به تک با مهدي رحمتي توانست گل اول صبا را به ثمر رساند.

سعيد مظفري‌زاده داور مسابقه به مجيد غلام‌نژاد از استقلال و ابوالفضل ابراهيمي و مسعود حق‌جو از صبا کارت زرد نشان داد.

استقلال با اين برد 35 امتيازي شد و به رده سوم جدول صعود کرد و به يک امتيازي پرسپوليس صدرنشين رسيد و صباي قم هم 16 امتيازي و در رده سيزدهم باقي ماند.

اين چهارمين باخت متوالي صبا با سرمربيگري صمد مرفاوي است. مرفاوي از زمان حضورش در اين تيم نتوانسته بردي کسب کند.

اين اولين برد استقلال در ليگ برتر در شهر قم است.

ترکيب تيم صبا:

مهرداد طهماسبي، مجيد حيدري، مسعود حق‌جو، مجيد هوتن، حسين بادامکي(از دقيقه 83 حامد پورعمراني)، هادي شکوري، ابوالفضل ابراهيمي، روزبه چشمي، فريد کريمي، رضا عنايتي و مهدي مومني

سرمربي: صمد مرفاوي

ترکيب تيم استقلال:

سيد مهدي رحمتي، حنيف عمران زاده، پژمان منتظري، پژمان نوري، مجيد غلام نژاد( از دقيقه 46 اميرحسين صادقي)،جواد نکونام، آندرانيک تيموريان،ايمان باصفا( از دقيقه 46 سياوش اکبرپور)،خسرو حيدري،محمد مهدي نظري( از دقيقه 89 مهرداد اولادي) و محمد قاضي.

سرمربي: امير قلعه‌نويي

تيم فوتبال پرسپوليس با شکست سايپا صدرنشيني خود را حفظ کرد.


پرسپوليس از ساعت 16 و 20 دقيقه در ورزشگاه آزادي و در حضور 10 هزار تماشاگر ( طبق اعلام بلندگوي ورزشگاه) به مصاف تيم سايپا رفت که بازي با نتيجه يک بر صفر به سود پرسپوليس به پايان رسيد.

محسن مسلمان در دقيقه 73 روي سانتر ارسالي پيام صادقيان با يک ضربه سر از داخل شش قدم گل پرسپوليس را به ثمر رساند. سرخپوشان با اين گل سه امتيازي صدرنشيني خود را حفظ کردند.

محمدرضا ناصحي در دقيقه 13 مسابقه از پشت محوطه جريمه شوت زد که توپ او به تيرک دروازه پرسپوليس برخورد کرد و به بيرون رفت.

ديدار دو تيم در نيمه اول خيلي جذاب نبود و توپ بيشتر در ميانه ميدان جريان داشت. البته بازيکنان سايپا دو سه شوت به سمت دروازه پرسپوليس زدند. در مجموع بازي در نيمه اول خيلي سرد و بي‌روح بود. بارش برف از دقيقه 15 مسابقه در ورزشگاه آزادي آغاز شد و در نيمه دوم بارش برف قطع شد.

در دقيقه 45+1 سجاد شهباز‌زاده در صحنه تک به تک با نيلسون توپ را به بالاي دروازه پرسپوليس زد و بهترين فرصت گلزني سايپا را از دست داد.

پرسپوليس نيمه دوم را هجومي آغاز کرد و بازي در شروع نيمه دوم سرعت بيشتري گرفت.

در دقيقه 50 شوت پيام صادقيان به تيرک افقي به تيرک افقي سايپا خورد و به بيرون رفت.

حسين زرگر داور مسابقه به محمدرضا خلعتبري از پرسپوليس کارت زرد نشان داد.

در دقيقه 55 شوت محسن مسلمان را محمدباقر صادقي دروازه‌ بان سايپا به خوبي مهار کرد.

در دقيقه 75 شوت پيام صادقيان به تيرک درواز‌ه سايپا برخورد کرد.

با اين برد پرسپوليس 36 امتيازي صدرنشيني را حفظ کرد و و سايپا 25 امتيازي باقي ماند. پرسپوليس با اين برد شکست يک بر صفر را جبران کرد.

*ترکيب پرسپوليس:

نيلسون، سيدجلال حسيني، محسن بنگر، ميثم حسيني، حسين ماهيني، رضا حقيقي، مهرداد کفشگري ، محسن مسلمان، پيام صادقيان( از دقيقه 90+ 3 محمد نوري)، سيدمهدي سيدصالحي( از دقيقه 64 فرزاد حاتمي) و محمدرضا خلعتبري( از دقيقه 90+1 حميد علي عسگر).

سرمربي: علي دايي



*ترکيب سايپا:

محمدباقر صادقي، مجيد ايوبي، سجاد مشکل‌پور، بابک حاتمي، ابراهيم شکوري، حامد شيري، روزبه شاه‌علي‌دوست، مهدي جعفرپور( از دقيقه 55 ابراهيم‌ صادقي)، محمدرضا ناصحي( از دقيقه 69 محسن ارزاني)، کاوه رضايي و سجاد شهباززاده( از دقيقه 77 علي يونسي)

سرمربي: انگين فيرات

تيم ملي فوتبال ايران با 12 پله صعود در رده 33 رنکينگ فدراسيون جهاني فوتبال قرار گرفت و همچنان عنوان برترين تيم قاره آسيا را حفظ کرد.


جديدترين رده‌بندي تيم‌‌هاي جهان که اختصاص به 28 نوامبر تا 19 دسامبر (7 تا 28 آذر 92 ) دارد امروز (پنج‌شنبه) اعلام شد که مطابق آن تيم کشورمان با کسب 720 امتياز با صعود 12 پله‌اي در رده 33 جهان ايستاد. تيم تحت امر کارلوس کي‌روش که ماه گذشته ميلادي در رده 45 ايستاد و ‌حتي از سد «سامورايي‌هاي آبي»‌ (تيم ملي ژاپن) عبور کرد و برترين تيم قاره آسيا شناخته شد، در ماه اخير نيز همين جايگاه را حفظ کرد و به عنوان برترين تيم قاره کهن معرفي شد.
در سطح اين قاره ژاپن، کره جنوبي و استراليا به ترتيب با 638 ، 577 ، 565 امتياز در رده‌هاي دوم تا چهارم هستند.

همچنين در رنکينگ فيفا تيم‌ ملي اسپانيا با 1507 امتياز همچنان برترين تيم دنياست. آلمان و آرژانتين نيز در رده‌هاي دوم و سوم هستند.
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
موضوعات

آخرین مطالب

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان استقلال نوين رشت و آدرس esteghlal-novin.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان