استقلال نوين
مطالب ورزشي علي الخصوص فوتبالي

ستاره پرتغالي رئال مادريد اعلام کرد که به دليل احترام به تيم سابقش، پس از گلزني به منچستر خوشحالي نکرده است.


به گزارش فارس، کريستيانو رونالدو با وجود تساوي مقابل منچستر يونايتد در سانتياگو برنابئو، از صعود رئال مادريد به مرحله يک‌چهارم نهايي ليگ قهرمانان اروپا مطمئن است. وي با آگاهي از اين که تيمش بايد براي راهيابي به دور بعد در اولدترافورد گلزني کند، معتقد است کاملا توانايي انجام اين کار را دارند و افزود: من فکر مي‌کنم فرصت خوبي براي گلزني مقابل منچستر و راهيابي به دور بعد مسابقات داريم. ستاره پرتغالي قوهاي سپيد خاطرنشان کرد: ما هميشه ابتکار عمل را در دست مي‌گيريم و براي پيروزي به اولدترافورد خواهيم رفت.

کريستيانو رونالدو در خصوص شادي نکردن پس از به ثمر رساندن گل مقابل تيم سابقش اظهار داشت: 6 سال براي منچستر بازي کرده بودم و هنگامي که به آن تيم رفتم فقط يک بچه بودم. همان طور که همه مي‌دانند، احترام فراواني براي باشگاه قائلم و به خاطر اين احترام پس از گلزني شادي نکردم.

تيم‌هاي فوتبال رئال مادريد و منچستر در ديداري حساس به تساوي رسيدند.


در ادامه مسابقات دور رفت يک هشتم نهايي ليگ قهرمانان اروپا دو بازي مهم به صورت همزمان از ساعت 11:15 شروع شد که در مهم‌ترين ديدار شياطين سرخ در ورزشگاه مملو از تماشاگر سانتياگو برنابئو مهمان قوهاي سپيد مادريد بودند که اين بازي در نهايت با نتيجه يک بر يک مساوي خاتمه يافت.

رئال مادريد که از همان ابتداي بازي روي دروازه منچستر فشار مي‌آورد در دقيقه ششم اولين موقعيت خطرناک بازي را خلق کرد و شوت زيباي کوئنترائو با بدشانسي به تير دروازه برخورد کرد.

در دقيقه نوزدهم منچستريونايتد توسط دني ولبک روي سانتر از کرنر و در اولين موقعيت خطرناک خود به گل رسيد، اين اولين گل ولبک در ليگ قهرمانان بود که آن را در ديداري حساس به ثمر رساند.

 



در دقيقه 30 رونالدو در اولين بازي مقابل منچستريونايتد پس از انتقالش از اين تيم به رئال مادريد، توانست روي سانتر دي‌ماريا و با ضربه سر گل بزند تا بازي يک بر يک مساوي شود، نکته جالب خوشحالي نکردن رونالدو پس از زدن گل بود. اين هفتمين گل رونالدو در اين فصل ليگ قهرمانان بود.

 



دقيقه 35 ولبگ مي‌توانست گل دوم خود و منچستر را بزند که با بدشانسي توپ با فاصله کمي از کنار دروازه رئال عبور کرد. نيمه اول نيز با همين نتيجه يک بر يک به پايان رسيد.

در نيمه دوم نيز اولين موقعيت خطرناک را رئال مادريد به وجود آورد که با واکنش زيباي دخيا دروازه‌بان منچستر توپ از روي خط دروازه بيرون کشيده شد. دقيقه 70 منچستر در تيرک دروازه هم با رئال مساوي کرد و اين بار ضربه سنگين فن‌پرسي به تير دروازه رئال برخورد کرد و همان توپ در ادامه باز هم در شرايط تک به تک به فن‌پرسي رسيد اما اين مهاجم نتوانست اين موقعيت صد درصد را به گل تبديل کند.

در بازي ديگر نيز در اوکراين، تيم فوتبال شاختار دونتسک در ورزشگاه دونباس آره‌نا پذيراي بورسيا دورتموند بود که اين بازي در پايان با نتيجه 2 بر 2 مساوي به پايان رسيد.

گل اول اين بازي در دقيقه 31 توسط سرنا براي شاختار به ثمر رسيد تا اوکرايني‌ها اميدوار به پيروزي در اين ديدار باشند اما لواندوفسکي در دقيقه 41 گل مساوي را به ثمر رساند تا نيمه اول با نتيجه مساوي يک بر يک خاتمه يابد.

در نيمه دوم نيز شاختار در دقيقه 68 توسط کاستا به گل دوم رسيد، اما باز هم دورتموند توسط هوملس در دقيقه 87 به گل تساوي دست يافت.

 



اين بازي همچنين تحت‌الشعاع خبر سانحه هوايي اوکراين بود که ساعاتي پيش از مسابقه رخ داد و طي آن 3 نفر کشته شدند و گفته مي‌شد که چند تن از هواداران دو تيم نيز از مسافران اين هواپيما بوده‌اند.

پرسپوليس با پيروزي برابر گهر با 5 پله صعود به رده ششم جدول رده‌بندي ليگ برتر صعود کرد.


پرسپوليس در شرايطي که مدت‌ها در رده يازدهم جدول حضور داشت، به لطف پيروزي 3 بر 2 برابر گهر به رتبه ششم جدول صعود کرد.

ابتدا غلامرضا رضايي در دقيقه 18 پرسپوليس را پيش انداخت و نيمه نخست با همين نتيجه به پايان رسيد اما با شروع نيمه دوم دورودي‌ها نمايشي توفاني ارائه کردند و موفق شدند در کمتر از 15 دقيقه دو گل وارد دروازه پرسپوليس کنند. ابتدا حامد پورعمراني در دقيقه 47 و سپس در دقيقه 56 مجيد خميس دروازه‌ پرسپوليس را باز کردند.

پس از پيش افتادن گهر، بازيکنان پرسپوليس با حضور هادي نوروزي تهاجمي‌تر شدند و حملاتي را روي دروازه گهر تدارک ديدند که در يکي از اين حمله‌ها هادي نوروزي که با وجود حضور محمد نوري بازوبند کاپيتاني را پس از ورودش به ميدان بر بازو بسته بود توانست در دقيقه 70 گل تساوي را وارد دروازه پرسپوليس کند.

در ادامه بازيکنان پرسپوليس باز هم بر روي دروازه گهر حملاتي را تدارک ديدند و موفق شدند در دقيقه 89 توسط پروويچ که به عنوان بازيکن ذخيره وارد ميدان شده بود، به گل سوم دست يابند تا تعويض‌هاي يحيي گل‌محمدي به داد پرسپوليس برسد.

در ادامه و در شرايطي که بازيکنان گهر به اميد به ثمر رساندن گل تساوي بر روي دروازه پرسپوليس حمله کرده بودند در ضد حمله‌ هادي نوروزي با آرش مهربان تک به تک شد و خطاي دروازه‌بان گهر باعث شد تا بخشي‌زاده در سوتش به نشانه پنالتي بدمد. حسين ماهيني پس از اعلام خطاي پنالتي پشت توپ قرار گرفت اما ضربه‌اش با ديرک دروازه برخورد کرد تا پرسپوليس از رسيدن به گل چهارم محروم شود.

پرسپوليس با اين پيروزي 35 امتيازي شد و به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به صباي قم به رتبه ششم جدول رده‌بندي صعود کرد.

 

هافبک بارسلونا معتقد است که سرمربي سابقش در بايرن ‌مونيخ شيوه بازي مورد نظر خود را تحميل خواهد کرد.


آندرس اينيستا به شدت معتقد است که پپ گوارديولا با موفقيت شيوه بازي خود را به بايرن‌ مونيخ تحميل خواهد کرد و در اين باره گفت: ارزش‌هاي فوتبال بايرن مونيخ شباهت فراواني به بارسلونا دارد. مالکيت توپ بسيار مهم است و سطح بازي بازيکنان نيز بسيار بالا است.

وي ادامه داد: کسب موفقيت براي گوارديولا در باشگاه آلماني سخت نيست. او قرار است يک باشگاه بزرگ را هدايت کند و تمام تلاشش را براي قهرماني انجام خواهد داد. شکي ندارم که او عالي کار خواهد کرد.

هافبک بارسلونا با اشاره به کسب عنوان بازيکن برتر مسابقات در يورو 2012 خاطرنشان کرد: اميدوارم که فوتبالم، توانايي‌ام و روش بازي‌ام همچنان مردم را خوشحال کند.

ديدار معوقه هفته بيستم ليگ برتر با پيروزي سپاهان بر راه‌آهن همراه بود.


در ادامه بازي‌هاي معوقه هفته بيستم ليگ برتر که به دليل آلودگي هواي تهران به زمان ديگري موکول شده بودند، عصر امروز (سه‌شنبه)، راه آهن در ورزشگاه اکباتان ميزبان سپاهان بود و در پايان با يک گل برابر ميهمان خود تن به شکست داد.

به گزارش ايسنا،جواهير سوکاي (81) تک گل سپاهان را در اين بازي به ثمر رساند.

زردپوشان اصفهاني با اين پيروزي 47 امتيازي شدند و به رده دوم جدول صعود کردند تا بار ديگر رقابت نزديکي با استقلال براي تصاحب صدر جدول داشته باشند. راه آهن نيز در ادامه روند ناکامي هاي خود در چند هفته گذشته با 33 امتياز در رده دهم باقي ماند.

در آخرين بازي معوقه ليگ برتر، فردا (چهارشنبه) پرسپوليس در ورزشگاه آْزادي به مصاف گهر دورود مي‌رود.

مدافع مياني منچستريونايتد معتقد است تيمش بايد تا جايي که مي‌تواند بازيکنان را مسؤول مهار ستاره پرتغالي رئال مادريد کند.


ريو فرديناند در گفت‌و‌گويي که اين هفته با سايت يوفا انجام داد بر اهميت مهار کريستيانو رونالدو در ديدار مرحله يک‌هشتم ليگ قهرمانان اروپا که فردا شب انجام مي‌شود، تأکيد کرد.

وي در خصوص اين بازي اظهار داشت: اين مسابقه‌اي است که همه منتظر تماشاي آن هستند و صحبت‌هاي بسيار زيادي درباره آن مي‌شود.

مدافع منچستريونايتد در خصوص کريستيانو رونالدو نيز گفت: پيغام‌هايي به هم داده‌ايم؛ اما وقتي در شرايطي قرار مي‌گيريد که در رقابتي با يک دوست روبرو مي‌شويد تمام پيام‌ها و مکالماتتان به يک سمت سوق پيدا مي‌کند و تا زماني که بازي تمام نشود نمي‌توانيد صحبت‌هاي هميشگي کنيد.

فرديناند اضافه کرد: مطمئنم که هواداران به خوبي از او استقبال مي‌کنند. هواداران از زمان حضور رونالدو در تيم تا خروج وي يک صدا نام او را فرياد مي‌زدند. او وقتي پسر جواني بود به اولدترافورد آمد و به عنوان يک بازيکن سطح بالا باشگاه را ترک کرد. هنگامي که تيم را ترک کرد احترام زيادي به او گذاشتند و هنوز هم مي‌گذارند.

وي خاطرنشان کرد: بايد هنگامي که توپ در اختيار رونالدو است، افراد زيادي را مسئول مهار وي کنيم؛ اما مادريد تيم بسيار خوبي است که بايد مطمئن شويد براي رويارويي با آنها در شرايط خوبي قرار داريد.

مدافع شياطين سرخ در خصوص پيروزي 4 بر 3 رئال مادريد در ديدار دوتيم در سال 2003 گفت: يک بازي ديوانه‌وار بود و اگر بخواهم صادق باشم بايد بگويم آنها واقعا فوق‌العاده بازي کردند.

ريو فرديناند بازي مقابل رائول را در آن سال‌ها بسيار سخت توصيف کرد و افزود: رائول فراتر از يک مهاجم مياني بازي مي‌کرد و اين سوال را در ذهن ايجاد مي‌کرد که آيا مي‌خواهي بيايي و مرا مهار کني؟ اگر مرا مهار کني فضاي کافي براي فرار يک بازيکن ديگر مهيا مي‌شود يا اينکه من در فضايي که تو ترک کرده‌اي چرخش مي‌کنم و براي گلزني از آن استفاده خواهم کرد. او باهوش‌ترين بازيکني بود که تاکنون مقابلش بازي کرده‌ام.

وي ادامه داد: در 2 فينال ليگ قهرمانان مقابل مسي بازي کرديم. او واقعا عامل برتري تيمش بود.

فرديناند در خصوص فينال مسابقات در ومبلي نيز تأکيد کرد: بازگشت به آنجا و انجام درست کاري که قبلا نتوانستيم انجام دهيم، حس خوبي است. ما به آنجا رفتيم و آن جور که رويمان حساب مي‌شد، بازي نکرديم.
 

در آستانه ديدار تيم‌هاي منچستريونايتد و رئال مادريد به پيشينه رويارويي الکس فرگوسن با رئال مادريد اشاره مي‌شود.


 تيم‌هاي رئال مادريد و منچستريونايتد چهارشنبه شب و از ساعت 23:15 به وقت تهران در چارچوب ليگ قهرمانان اروپا بار ديگر با يکديگر ديدار خواهند کرد.

ممکن است نخستين باري که هواداران اسپانيايي نام وي را شنيدند به بهار 1983 برگردد. فينال جام برندگان جام اروپا که در گوتنبرگ سوئد برگزار مي‌شد و حريف رئال مادريد تيمي کوچک از اسکاتلند بود.

آبردين تيمي بود که در آن زمان هيچکس آن را نمي‌شناخت. تيم‌هاي پر آوازه اسکاتلند، سلتيک و گلاسگو رنجرز بودند ولي در آن سال‌ها زير سايه آبردين قرار گرفته بودند. سرمربي اين تيم نيز مردي ناشناس و 41 ساله به نام الکساندر چاپمن فرگوسن بود.

پس از آن، او تبديل به يک شواليه شد. هيچکس نمي‌دانست او علاوه بر فوتبال به سوارکاري نيز علاقمند است. عصبانيت و برخي سخنان آتشين او معروفيت ويژه‌اي يافتند و هواداران او را «فرگي» خواندند.

فرگوسن پيش از آنکه هدايت آبردين را بر عهده بگيرد، تيم ضعيف سنت ميرن را به دسته برتر اسکاتلند رساند. او با آبردين نيز شاهکار کرد و در سال 80 در ليگ اسکاتلند و در سال 82 در جام حذفي قهرمان شد و در همان سال با حذف بايرن‌مونيخ و غلبه بر رئال مادريد در فينال، قهرماني را از آن خود کرد.

در آن فصل، رئال مادريد با بزرگاني مانند کاماچو، گالگو، استيليک، خوانيتو و سانتيانا در تمام جام‌ها به نايب قهرماني رسيد. اسکاتلندي‌ها در فينال گوتنبرگ، در هوايي باراني و در وقت‌هاي تلف شده 2 بر يک رئال را با تمام بزرگانش شکست دادند.

فرگوسن پس از آن ديدار گفت: سرانجام کاري در زندگي‌ام انجام دادم. اکنون مي‌توانم بگويم که زندگي من معنا پيدا کرده است.

فرگوسن طي فصل بعد از آن، بار ديگر در ليگ اسکاتلند و جام حذفي اين کشور قهرماني را به دست آورد و نشان لياقت را از ملکه دريافت کرد. پيشنهادهاي زيادي از باشگاه‌هاي بزرگ انگليسي به دست او رسيد و در نهايت الکس فرگوسن در نوامبر 1986 جانشين ران اتکينسن در منچستريونايتد شد.

صحبت های الشعراووی پیرامون دردهای عضلانی اش و عدم هماهنگی با بالوتلی 

 

استفان الشعراووی ستاره 20 ساله روسونری در تازه ترین صحبت های خود تاکید کرد که او و ماریو بالوتلی بر خلاف گزارشات منتشره در مطبوعات ایتالیایی می توانند زوج بسیار خوبی را تشکیل بدهند

تعدادی از مطبوعات ایتالیایی با انتشار گزارشی مدعی شده بودند که این دو مهاجم ملی پوش تیم ملی ایتالیا برای بازی کردن کنار یکدیگر در باشگاه میلان بسیار سبک بازی شبیه به هم دارند که در نتیجه این دو مهاجم نمی توانند در کنار یکدیگر زوج ایده آلی را تشکیل بدهند.

با تمام این اوصاف استفان الشعراووی ستاره سابق جنوا و برشیا به هیچ وجه چنین اعتقادی ندارد اما گفت که برای هماهنگ شدن هر چه بیشتر نیاز به بازی کردن بیشتر در کنار هم می باشد و البته گذر زمان.او در مصاحبه با شبکه اختصاصی باشگاه میلان گفت "انتقاد هایی که از ما دو نفر می شود کمی بیش از حد بوده چرا که فقط دو بازی در کنار هم بازی کرده ایم و نیاز به زمان بیشتری است "

او در ادامه گفت " به خوبی می دانم که در نوع بازی کردن در تمام نقاط زمین نیاز به پیشرفت داریم اما این که من و ماریو نمی توانیم کنار هم بازی کنیم درست نیست"

الشعراووی بیست ساله در رابطه با مشکلات عضلانی که در این فصل داشته گفت " در حال حاضر برای دو یا سه فصل است که مشکلات جزئی با زانوهایم داشتم.می توانم این مشکل را برطرف کنم اما در حال حاضر این موضوع در ادامه فصل گاهی اوقات باعث دلخوری و ناراحتی من می شود"

خبرگزاري فرانسه در آستانه مرحله يک هشتم نهايي رقابت هاي ليگ قهرمانان که قرار است از روز سه شنبه آغاز شود، فهرست برترين گلزنان اين جام را در فصل جاري اين رقابت ها منتشر کرد.


 در اين فهرست کرستيانو رونالدو از رئال مادريد و بوراک ايلماز بازيکن گالاتاسراي با شش گل زده در صدر جدول برترين گلزنان اين جام قرار دارند. ليونل مسي بازيکن بارسلونا ، الن از اسپورتينگ براگا و اسکار از چلسي در جايگاه دوم هستند.

ويليام از شاختار دونتسک ، کلاوس يان هونتلار از شالکه، روبرتو سولدادو از والنسيا، روبرت لواندوسکي از دورتموند، کاستاس ميتروگلو از المپياکو نيز بازيکنان چهار گله اين رقابت ها هستند.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از پاريس، رقابت هاي مرحله يک هشتم نهايي ليگ قهرمانان از روز سه شنبه با ديدار تيم هاي والنسيا در مقابل پاري سن ژرمن و سلتيک مقابل يوونتوس آغاز مي شود. همچنين روز چهارشنبه رئال مادريد به مصاف منچستريونايتد مي رود و شاختار دونيتسک اوکراين با بوروسيا دورتموند ديدار مي کند.

دانيله ده روسي، هافبک باتجربه رم، حرکت دليو روسي، سرمربي سمپدوريا در ديدار روز گذشته دو تيم را شرم آور توصيف کرد.


سرمربي سمپدوريا بعد از درگيري با نيکلاس بورديسو، مدافع رم، با دست حرکت زشتي را نشان داد که باعث شد تا داور او را از کنار زمين اخراج کند.

ده روسي در گفتگو با خبرنگاران گفت:" بايد بگويم که رفتار روسي شرم آور بود؛ او زياده روي کرد. او با حرکتي که انجام داده نشان داد که شخصيت بزرگي ندارد. اگر من چنين کاري انجام مي دادم، از خودم شرمنده مي شدم."

رمي ها در اين ديدار 3-1 شکست خوردند و ده روسي اعلام کرد که هم بازيکنان جالوروسي از اين اتفاق ناراحت شدند.

" در رختکن همه واقعا ناراحت بودند اما چيزي که باعث شد کمي آرام شويم اين بود که هنوز هم فرصت جبران داريم.

من مي توانم و بايد به تيم کمک بيشتري بکنم. من بين سپتامبر و اکتبر، در دو- سه بازي پياپي نتوانستم بازي کنم و اکنون ريتم خودم را به دست آورده ام. من و آقاي زمن هميشه در مورد مشکلات و عدم سازگاري من به خاطر عدم اشتياق کافي در مسابقه يا تمرينات صحبت مي کرديم.

من رابطه خوبي با او داشتم اما ناراحت بودن که چرا بازي نمي کردم. معتقدم که هر دو ما مي توانستيم بهتر کار کنيم."

دروازه بان مطرح تيم فوتبال رئال مادريد تمرينات سبک اوليه خود را پس از مصدوميت جدي آغاز کرد.


 ايکر کاسياس 31 ساله که از ناحيه دست چپ آسيا ديده بود ، تمرينات ويژه اما سبکي را در کمپ بالديبياس زير نظر متخصصين فيزيوتراپي آغاز کرد.کاسياس در ديدار يک چهارم نهايي جام حذفي اسپانيا مقابل والنسيا در 23 ژانويه و در برخورد با آلوارو آربه لوآ مصدوم شد.

کاسياس همچنين در اواخر اولين جلسه تمريني خود پس از مصدوميت به کار با توپ پرداخت.

ديويد آلابا مدافع کناري باشگاه بايرن مونيخ معتقد است او هنوز هم براي پيشرفت و افزايش کيفيت خود بايد تلاش کند و نمي تواند به خود استراحت بدهد.


جوان اتريشي بايرن در پيروزي 4 بر 0 مقابل شالکه عملکرد درخشاني داشت و با 2 گل در اين بازي توانست يکي از بهترين بازي هاي خود براي بايرن در اين چند فصل را تجربه کند او نشان داد که پيشرفت زيادي در پست مدافع چپ داشته و به يکي از بهترين بازيکن هاي اروپا در اين پست تبديل شده است.

با اين حال آلابا 20 ساله معتقد است هنوز بايد براي رفع نواقص تلاش کند و زمان استراحت براي وي فرا نرسيده است او به وبسايت رسمي بايرن مونيخ گفت:" من تلاش مي کنم و تمرينات بيشتري انجام مي دهم زيرا من مي دانم که بايد در بسياري از حوزه ها بهتر شوم."

مدافع چپ بايرن در ادامه از شانس بالاي بايرن براي قهرماني در اين فصل بوندس ليگا گفت:" ما نبايد به خودمان اجاز دهيم که کار را تمام شده بدانيم بلکه بايد تمرکز را براي ادامه فصل حفظ کنيم اين از ملزومات ما است که با انجام آن مي توانيم مسير صحيح را ادامه دهيم."

يورگن کلوپ سرمربي باشگاه بوروسيا دورتموند اظهار داشت که هيچ تصميمي براي ترک دورتموند ندارد.


يورگن کلوپ سرمربي موفق باشگاه بوروسيا دورتموند مورد توجه باشگاه هاي بزرگ اروپايي قرار دارد اين مربي جوان در واکنش به خبرهاي منتشر شده پيرامون پيشنهادات باشگاه هاي چلسي و رئال گفت:" هيچ تصميمي براي ترک بوندس ليگا ندارد."

کلوپ هيچ تصميمي براي ترک دورتموند و پيوستن به رئال يا چلسي ندارد. اين صحبت هاي کلوپ در واکنش به گمانه زني هايي بود که اخيرا نام وي را به عنوان گزينه ي جانشيني رافائل بنيتز در چلسي و يک آلترناتيو براي خوزه مورينيو در صورت ترک رئال مطرح شده بود.

سرمربي بوروسيا دورتموند در اين مورد گفت:" من يک قرارداد تا سال 2016 با باشگاه بوروسيا دارم من بيشتر از 20 بار گفتم که تا اين مدت در دورتموند مي مانم اما برخي فکر مي کنند که من اين را گفته ام ولي اگر باشگاه هاي مانند چلسي و رئال پيشنهاد دهند در اين باشگاه ها حاضر مي شوم."

" من هفت سال مربي ماينتس بودم و مي توانستم هر سال به يک باشگاه بوندس ليگايي بروم اما تا پايان قرارداد در باشگاه ماندم من در باشگاه دورتموند از کاري که انجام مي دهم لذت مي برم دورتموند باشگاهي بزرگ، شهري بزرگ و در اينجا همه چي خوب است."

"آندري شوچنکو" در نظر دارد به عضويت تيم فوتبال اندونزيايي "ميترا کوکار" درآيد.


"شوچنکو"ي 36 ساله پس از رقابت‎هاي يورو 2012 که به ميزباني دو کشور اوکراين و لهستان برگزار شد از دنياي فوتبال خداحافظي کرد.

شايعات حاکي از اين است که بازيکن پيشين تيم فوتبال ميلان به ازاي دريافت 100 هزار دلار براي هر بازي در سوپر ليگ اندونزي به تيم "ميترا کوکار" خواهد پيوست.

"روني فوزان"، سرمربي تيم ميترا کوکار، در اين خصوص اظهار داشت: ترديدي نيست که ما علاقمند به جذب شوچنکو هستيم اما بايد به مذاکرات خود ادامه دهيم به ويژه در بخش مسائل مالي.

پرويز مظلومي پس از برکناري اکبر ميثاقيان، هدايت آلومينيوم هرمزگان را تا پايان فصل پذيرفت.


باشگاه آلومينيوم هرمزگان پس از کسب نتايج ضعيف اکبر ميثاقيان، با اين مربي به صورت توافقي قطع همکاري کرد. اين باشگاه همچنين امروز با پرويز مظلومي و عبدالله ويسي براي سرمربي‌گري آلومينيوم تا پايان فصل وارد مذاکره شد که سرمربي سابق استقلال پذيرفت تا پايان فصل هدايت آلومينيوم را بر عهده داشته باشد.

به نقل از ايسنا، تيم جديد پرويز مظلومي براي بقا در ليگ برتر بايد با تيم‌هاي نفت آبادان،‌ گهر دورود، ذوب آهن اصفهان، پيکان تهران و داماش گيلان بجنگد. اين تيم در حال حاضر با 25 امتياز در رديف چهاردهم جدول قرار دارد. چهار و نيم تيم در پايان فصل به ليگ دسته يک سقوط خواهند کرد.

هافبک رئال‌مادريد با تمجيد از ژوزه مورينيو معتقد است حضور اين مربي وزنه سنگيني براي پيروزي مادريد در بازي چهارشنبه است.


ژابي آلونسو در آستانه بازي اين تيم برابر منچستريونايتد در ليگ قهرمانان اروپا گفت: وجود مورينيو روي نيمکت ما انگيزه مان را براي قهرماني بيشتر مي‌کند.

او در اين باره به روزنامه تايمز گفت: مورينيو براي چنين بازي‌هايي ساخته شده است. او مي‌داند چطور تيم را براي بازي‌هاي حساس آماده کند و چطور حريف را آناليز کند و البته چطور انگيزه ما را براي چنين بازي‌هايي بالا ببرد. او يک روانشناس حرفه‌اي است. همه بازيکنان رئال از شرايط خوبي برخوردار هستند و همه ما آماده کسب پيروزي در اين ديدار هستيم.

هافبک رئال مادريد درباره شايعه اختلاف مورينيو با چند تن از بازيکنان اين تيم گفت: من به شخصه از کار کردن با مورينيو لذت مي‌برم. او باعث شده است تا فوتبال من پيشرفت کند و من از او چيزهاي زيادي ياد گرفته‌ام که چطور مي‌توانم مربي خوبي شوم. او توانايي دوستي با بازيکنان را دارد و اين مهم‌ترين شاخصه مورينيو است و چيزي که باعث مي‌شود او را نسبت به بقيه مربيان متمايز کند.

آلونسو درباره بازي با يونايتد گفت: مطمئنا بازي بسيار سختي خواهيم داشت که نمي‌شود آن را با کلام بيان کرد. آن‌ها هميشه تيم سخت‌کوش و جنگنده‌اي هستند. اين شاخصه تيم فرگوسن است. ما انتظار بازي بسيار سختي برابر منچستريونايتد داريم. زماني که در ليورپول بودم تجربه بازي با منچستريونايتد را داشته‌ام و مي‌دانم که چقدر بازي با اين تيم خصوصا در اولدترافورد مشکل خواهد بود.

ستاره پرتغالي رئال مصمم است که در مادريد نيز مثل منچستريونايتد تاريخ‌سازي کند.


کريستيانو رونالدو در خصوص احساساتش نسبت به الکس فرگوسن و منچستر يونايتد با «سان» به گفت‌ و‌گو پرداخت.

ستاره پرتغالي مصمم است همان طور که در منچستر يونايتد با شکست چلسي در ضربات پنالتي در سال 2008 مسکو فاتح ليگ قهرمانان شد، با رئال مادريد هم تاريخ‌سازي کند.

رونالدو اظهار داشت: منچستر دوران بسيار خوبي براي من بود؛ در اين تيم به همه افتخارات رسيدم. اين بخش فوق‌العاده‌‌اي از زندگي من است و شايد زماني بود که بيشترين لذت را از فوتبالم بردم زيرا بسيار جوان بودم. حضور در منچستر در سن 18 سالگي يک رويا بود.

وي ادامه داد: ليگ قهرمانان براي رئال بسيار ويژه است زيرا مي‌خواهيم دهمين قهرماني خود را در اروپا به دست آوريم. اين براي من يک نقطه اوج است؛ مسابقات به يادماندني زيادي وجود دارد که در ذهن بازيکنان و هواداران ماندگار مي‌شود و من مي‌‌خواهم براي ثبت يه لحظه به يادماندني در رئال تلاش کنم.

ستاره پرتغالي قوهاي سفيد خاطرنشان کرد: وقتي تنها 18 سال داشتم به يونايتد رفتم و او به من ياد داد چگونه به خوبي در دنياي فوتبال رشد کنم. چه کسي بهتر از او؟ او تجربه فراواني دارد و هزاران بازيکن زير دستان او بزرگ شده‌ا‌ند.

وي افزود: بنابراين فرگوسن به نيازهاي بازيکنان جوان آگاه است و به آنها احترام مي‌گذارد. چيزي که او به من ياد داد اهميت تصميم‌گيري بود. تصميم‌گيري در زمين و خارج از آن بسيار مهم است و به همين دليل است که مي‌گويم او مانند پدر من است.

تيم فوتبال منچستريونايتد در ديدار مقابل اورتون به پيروزي رسيد تا فاصله امتيازي خود با سيتي نزديک‌ترين تعقيب‌کننده‌اش را به 12 امتياز برساند.


 در ادامه پيکارهاي هفته بيست و ششم ليگ برتر انگليس، منچستريونايتد در اولدترافورد ميزبان اورتون (تافي‌ ها) بود و موفق شد با نتيجه 2 بر صفر به برتري برسد.

گل‌هاي اين ديدار را رايان گيگز در دقيقه 13 و فان پرسي 45 به ثمر رساندند.

شاگردان فرگوسن که چهارشنبه هفته جاري در دور رفت ليگ قهرمانان اروپا به مصاف رئال مادريد مي‌روند با اين پيروزي 65 امتيازي شدند و اختلاف خود با منچستر سيتي را به 12 امتياز رساندند.

سيتي در ديدار مقابل ساوتهمپتون با نتيجه 3 بر يک شکست خورده بود.

فیلیکس ماگات: احتمال جدایی گومز از بایرن وجود دارد

فیلیکس ماگات سرمربی اسبق بایرن از احتمال جدایی گومز از باشگاه مونیخی خبر دارد

فیلیکس ماگات کارشناس لیگا توتال در جاشیه ی بازی شب گذشته بایرن و شالکه از اینده ی ماریو گومز مهاجم بایرن مونیخ صحبت کرد.

فیلیکس ماگات در این مورد گفت:" من می توانم تصور کنم که ماریو گومز و بایرن از همکاری باهم چندان راضی نباشند و یک تغییر در آینده ی نزدیک می تواند برای هر دو طرف مثبت باشد احتمال جدایی گومز در تابستان امسال قابل تصور خواهد بود."

ماگات در ادامه در مورد ضربه ایستگاهی شواین اشتایگر و گل دوم بایرن گفت:" من انتظار داشتم دروازه بان برای گرفتن توپ تلاش کند نه اینکه نظاره گر حرکت توپ باشد ضربه ی زیبایی بود اما ارتفاع توپ به گونه ای بود که دروازه بان می توانست نسبت به آن واکنش نشان دهد."

  فرگوسن: رونالدو از زیدان و فیگو بهتر است


ستاره پرتغالی برای اولین بار پس از انتقال 80 میلیون پوندی‌اش به رئال مادرید رویاروی تیم سابقش قرار می‌گیرد.

سر الکس فرگوسن بر این باور است که کریستیانو رونالدو، ستاره رئال مادرید استعداد بیشتری نسبت به زین‌الدین زیدان دارد.

مهاجم پرتغالی در سال 2009 با مبلغ 94 میلیون یورو پس از کسب توپ طلا از یونایتد به رئال پیوست.

فرگوسن 71ساله می‌گوید: «فلورنتینو پرس در دوران اول ریاستش در رئال مادرید تمامی کهکشان‌ها را داشت. او فیگو، زیدان، روبرتو کارلوس و رائول را داشت. اما فکر نمی‌کنم هیچ‌کدام به خوبی رونالدو بودند.

زیدان بازیکنی رویایی بود، فیگو هم همین طور. اما نه به خوبی رونالدو. رونالدو تمامی رکوردها را شکسته. رکورد دی‌استفانو،پوشکاش و اوگو سانچس را. روشن است که او جایگاهی ویژه در تاریخ باشگاه دارد. 179 گل در 178 مسابقه خودش گویای همه چیز است. می‌دانستم که او پیشرفتی فوق‌العاده خواهد داشت. زمانی که ما را ترک کرد هنوز جوان بود.»

فرگوسن گفته رئال با خرید رونالدو سود کرد: «او بعد از هر جلسه تمرینی نیم‌ساعت خودش تمرین می‌کرد. این مسیر ساده‌ای است برای این که فوتبالیست کاملی شوید. هرچه بیشتر تمرین کنید بهتر می‌شوید و تمرین عادت اوست.

من به طبقه بالا (خانواده گلیزر) گفتم باید قیمت او را 175 میلیون یورو تعیین می‌کردیم واحتمالا همین مبلغ را هم به ما می‌دادند!»

او درباره امکان حضور رونالدو در منچستر گفت: «داریم درباره صدها میلیون یورو صحبت می‌کنیم. من که چنین امکانی را نمی‌بینم.»

تيم فوتبال بارسلونا با برتري در ديدار خانگي برابر ختافه فاصله‌ي شانزده امتيازي خود با رئال مادريد را حفظ کرد.


در ادامه هفته‌ي بيست و سوم رقابت‌هاي ليگا عصر امروز تيم صدرنشين بارسلونا در ورزشگاه خانگي خود نوکمپ موفق شد با نتيجه‌ 6 بر يک ختافه را از پيش‌رو برداشت. در اين ديدار 6 بازيکن مختلف براي بارسا گلزني کردند: سانچس، مسي، ويا، تيو، اينيستا و پيکه. اينيستا در اين ديدار نمايشي فوق العاده داشت. يک گل، يک پاس گل و تاثير روي دو گل ديگر عملکردي موفق را از سومين بازيکن برتر جهان رقم زد.

در اين ديدار آبي اناري‌ها بازي را خيلي زود در دست گرفت و در دقيقه شش روي پاس استادانه آندرس اينيستا و ضربه فني آلکسيس سانچس به گل اول رسيد.

هفت دقيقه بعد آندرس اينيستا باز هم زمينه ساز گل بارسلونا شد. پاس زيباي اينيستا و کنترل توپ از سوي تياگو توپ را در جلوي پاهاي ليونل مسي قرار داد و اين مهاجم موفق شد سي و پنجمين گل فصل خودش را به ثمر برساند تا نيمه نخست با همين نتيجه‌ به پايان برسد.

در آغاز نيمه دوم باز هم شاگردان رورا توپ و ميدان را در اختيار گرفتند و در دقيقه 57 با ضربه دقيق داويد ويا بارسلونا را به گل سوم خود در اين ديدار رساند.

در ادامه کريستين تيو در دقيقه 77 روي پاس ليونل مسي گل چهارم بارسلونا را با ضربه فني از پشت محوطه جريمه به ثمر رساند. در ادامه بازيکنان ختافه در دقيقه 81 يکي از گل‌ هاي خورده را جبران کردند. آلبا پاس اين گل را به مهاجم حريف داد.

در ادامه بارسلونا دو بار ديگر در دقايق پاياني توسط اينيستا و پيکه به گل رسيد.

بارسلونا با اين پيروزي 62 امتيازي شد و همچنان در صدر جدول قرار گرفت.

در ادامه بازي‌ها امشب تيم دوم جدول آتلتيکو مادريد با رايو وايکانو ديدار مي‌کند.

تيم فوتبال رئال مادريد در برنابئو پيروزي پرگلي را مقابل سويا بدست آورد.


در ادامه ديدارهاي ليگ باشگاهي اسپانيا (لاليگا) رئال مادريد در ورزشگاه خانگي خود سانتياگو برنابئو و در حضور 83 هزار تماشاگر ميزبان سويا بود که با نتيجه 4 بر يک به برتري رسيد.

در اين ديدار کريستيانو رونالدو بار ديگر آمادگي خود را به رخ حريفان کشيد و موفق شد در دقايق 26، 46 و 56 براي مادريدي‌ها گلزني کند تا در آستانه رويارويي مادريدي‌ها با منچستريونايتد در ليگ قهرمانان (چهارشنبه شب) براي سرمربي و ياران سابق خود خط و نشان بکشد.

ديگر گل رئال توسط کريم بن‌زما در دقيقه 18 به ثمر رسيد و براي سويا هم مانو 87 گلزني کرد.

اين ديدار 2 اخراجي هم داشت که سهم هر تيم يک بازيکن بود. ابتدا هيگواين 66 براي رئال اخراج شد و مادورو هم در دقيقه 80 مجبور به ترک زمين شد.

رئال با اين برد 46 امتيازي شد و در مکان سوم جايگاه خودش را محکم کرد.

سويا هم با 29 امتياز يازدهم است.
 

یک شنبه 22 بهمن 1391برچسب:صباي ايران در قم حذف شد, :: 1:19 ::  نويسنده : Lima

چهارمين تيم ايراني نتوانست راهي مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا شود.


به نقل از ايسنا، تيم صباي ايران که با توجه به ميزباني در مرحله حذفي شانس بزرگي براي حضور در مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا داشت با قبول شکست برابر الشباب امارات در ضربات پنالتي از صعود به مرحله بعد باز ماند.

تلاش اين دو تيم پس از 120 دقيقه با تساوي يک بر يک به پايان رسيد تا ضربات پنالتي تکليف تيم صعود کننده را مشخص کند و در نهايت تيم اماراتي با پيروزي 5 بر 3 در ضربات پناتي و در مجموع 6 بر 4 برابر صبا به مرحله گروهي رسيد.

گزارش بازي:

صباي ايران که از همان ابتداي ديدار بازي نسبتاً برتري را برابر الشباب ارائه کرد در دقيقه‌ي 4 با گلزني ايمان رزاقي راد از حريفش پيش افتاد.

تيم صبا در دقيقه 36 اين ديدار هم فرصت خوبي را توسط ميلاد نوري از دست داد و شوت سنگين اين بازيکن بعد از برخورد به تيرک دروازه‌ي الشباب بازهم برابر خودش قرار گرفت که ضربه مجدد اين بازيکن باز هم به تيرک دروازه برخورد کرد تا صبا به گل دومش در اين ديدار نرسد.

در ادامه اين صبايي ها بودند که با اداره ميدان، قدرت هرگونه خودنمايي را از بازيکنان الشباب امارات گرفته بودند و حتي در دقيقه 42 اين ديدار شوت اکبر صادقي مي توانست به گل تبديل شود که عکس العمل ديدني دروازه‌بان الشباب مانع از فروريختن دروازه‌ي اين تيم اماراتي شد.

با شروع نيمه دوم باز هم اين تيم صباي ايران بود که مالکيت بازي را در اختيار داشت و حريف اماراتي اين تيم حرفي براي گفتن نداشت. صبايي ها در دقايق 61 و 81 مي‌توانستند توسط ابراهيمي و ديويد بازهم به گل برسند که بي دقتي اين دو بازيکن مانع از فروپاشي دروازه‌ي الشباب شد.

در دقيقه 89 اين ديدار غفلت مدافعان صبا باعث ارسالي از جناح چپ بر روي دروازه‌ي اين تيم شد که مهاجم تيم الشباب با يک ضربه‌ي سر دروازه‌ي صبا را باز کرد و بازي را به تساوي کشاند. البته بازهم اين صبايي ها بودند که در آخرين ثانيه هاي وقت اضافه فرصت مناسبي براي گلزني را از يک ضربه ايستگاهي بدست آوردند که با خروج دروازه‌بان تيم الشباب اين فرصت هم از دست رفت.

با پايان نود دقيقه، تلاش دو تيم در پايان وقت اضافه اول و دوم به نتيجه‌اي نرسيد و حساب کار با همان تساوي يک بر يک به پايان رسيد و دو تيم خود را براي ضربات پنالتي آماده کردند و در ضربات پنالتي هم اين تيم اماراتي بود که با نتيجه 5 بر 3 و در مجموع 6 بر 4 به پيروزي رسيد و راهي مرحله گروهي شد.
 

تيم فوتبال پرسپوليس مقابل نفت يازدهمين تساوي خود را در اين فصل به دست آورد.


تيم پرسپوليس از ساعت 15 در ورزشگاه آزادي و در حضور بيش از 5 هزار تماشاگر به مصاف تيم نفت تهران رفت که بازي با نتيجه مساوي يک بر يک به پايان رسيد. اين يازدهمين مساوي سرخپوشان تهران است.

به گزارش فارس،مصطفي سيفي در دقيقه يک براي نفت گلزني کرد و ولادتکو در دقيقه 18 گل پرسپوليس را به ثمر رساند.

يدالله جهانبازي داور مسابقه بود که به بهمن کامل،محمدحسين مهر آزما، وحيد حميدي نژاد از نفت و کريم انصاري فرد و رضا حقيقي از پرسپوليس کارت زرد نشان داد.

داور يحيي‌ گل‌محمدي سرمربي پرسپوليس را در دقيقه 83 اخراج کرد.

دو تيم در جام حذفي نيز با يکديگر بازي کردند که پرسپوليس 4 بر يک نفت را شکست داده بود. در دور رفت ليگ نيز دو تيم به تساوي بدون گل رسيده بودند.

سرخپوشان با اين مساوي 32 امتيازي شدند و در همان رده يازدهم باقي‌ماند و نفت 40 امتيازي هم پنجم است.

ترکيب پرسپوليس:

نيلسون، محسن‌ بنگر، رضا نورمحمدي، محمدرضا خانزاده، اميرحسين فشنگچي، رضا حقيقي، ولادتکو دانوسکي( از دقيقه 77 هادي نوروزي)، محمد نوري( از دقيقه 73 مهرداد پولادي)، مارکو پروويچ، محمدقاضي ( از دقيقه 60 غلامرضا رضايي) و کريم انصاري‌فرد

سرمربي: يحيي گل‌محمدي

ترکيب نفت تهران:

حامد فلاح‌زاده، وريا غفوري، بهمن کامل، احمد آل‌نعمه، وحيد حمدي‌نژاد، ميثم حسيني، مهدي خيري( از دقيقه 59 محمد حسين مهرآزما)، يعقوب کريمي( از دقيقه 81 رضا نوروزي)، مصطفي سيفي، عليرضا عزت کرامت و امين منوچهري( از دقيقه 69 ماريو راموس)

سرمربي: منصور ابراهيم ‌زاده
 

 

وقتی اعتراض‌های دایی به اوج خود رسید ترکی به جای اخراج او و احتمالا با مراعات بزرگی‌اش غلامپور را اخراج کرد تا مربی دروازه‌بان‌های راه‌آهن قربانی شود

محسن ترکی داور مسابقه استقلال- راه‌آهن در واپسین دقایق نیمه دوم مسابقه به شدت از سوی کادر فنی و بازیکنان راه‌آهن مورد انتقاد قرار گرفت اما انتقادهای علی دایی چیز دیگری بود و بار دیگر او را در کانون توجهات قرار داد.

دایی که قبل از تکل خشن یکی از مدافعان استقلال روی بهادر عبدی چندان اعتراض‌های سفت و سختی به تیم داوری نداشت بعد از این صحنه برآشفت و به داور چهارم انتقاد کرد. او در این صحنه با نشان دادن عدد ۳ با انگشت‌هایش خطاب به داور چهارم معتقد بود ترکی تا آن لحظه سه کارت زرد به آبی‌ها نداده است. این اعتراضات بعد از دریافت کارت زرد دوم از سوی بازیکنان راه‌آهن به شکلی دیگر ادامه داشت و با زوم شدن دوربین تلویزیونی روی چهره او که بار‌ها اعتراض‌هایش را با تصویر آهسته نشان مي‌شد کلمه‌اي كه دايي به كار برده را هم حدس زد. البته در این مورد این تردید وجود دارد که مخاطب او بازیکنش بوده که بی‌مورد اخطار گرفته یا داوری که به جای کارت دادن به بازیکنان حریف بازیکن تیمش را جریمه کرده است.

جالب اینکه وقتی اعتراض‌های دایی به اوج خود رسید ترکی به جای اخراج او و احتمالا با مراعات بزرگی‌اش غلامپور را اخراج کرد تا مربی دروازه‌بان‌های راه‌آهن قربانی شود. اعتراض‌های دایی و بازیکنان راه‌آهن بعد از سوت پایان هم به اوج خود رسید که البته با دخالت یکی از اعضای تیم راه‌آهن به پایان رسید.

http://u.goal.com/253600/253617hp2.jpg

 حرکت استثنایی تونی؛ خوابیدن روی پیست!

ˈتونی الیویراˈ به دلیل اشتباهی که بازیکنان تیمش در حین حمله مرتکب شده و توپ را از دست دادند، خود را به زمین انداخت و عصبانیت خود را از پیست تارتان ورزشگاه درآورد.

سایت گل -
در این بازی که با برتری یک بر صفر تیم تراکتورسازی تبریز به پایان رسید، ˈتونی الیویراˈ به دلیل اشتباهی که بازیکنان تیمش در حین حمله مرتکب شده و توپ را از دست دادند، خود را به زمین انداخت و عصبانیت خود را از پیست تارتان ورزشگاه درآورد.

این حرکت اولیویرا، نگرانی و خوشحالی هواداران تیم تراکتورسازی را به همراه داشت که پس از برخاستن وی از روی زمین، او را تشویق کردند.

در مقایسه با بازی های هفته های قبل، تماشاگران بیشتری از این بازی استقبال کرده و نزدیک به 40 هزار نفر در ورزشگاه یادگار امام (ره) شهر تبریز حضور داشتند.


مرد پرتغالی که حالا دیگر به خوبی می داند که آذری ها چقدر او را دوست دارند رفتاری از خود نشان می دهد که خاص مربیان متفاوت در دنیاست . اولیویرا که در ابتدای فصل چندان عملکرد خوبی نداشت حالا مرد محبوب ورزشگاه یادگار است . از سبیل های او که جزو نقاط اشتراکش با بعضی از مردان آذری است گرفته تا روابط عمومی خوبش باعث شده این سرمربی خیلی زود از نظر محبوبیت با مربیانی مثل قلعه نویی در تبریز در یک ردیف قرار بگیرد .

در آخرین بازی روز دوم هفته بیست و پنجم لیگ برتر استقلال با یک گل از سد راه آهن گذشت.
   
   
 

به گزارش خبرگزاری ورزش ایران(ایپنا)، در نیمه نخست این دیدار بازی برابری از سوی هردو تیم به نمایش گذاشته شد و بیشتر توپ در میانه‌ میدان در جریان بود.


اولین موقعیت این دیدار با سانتر فرزاد حاتمی در دقیقه‌ی ۱۸ برای اکبرپور ایجاد شد که ضربه ی سر محکم این بازیکن از بالای دروازه به بیرون رفت.


جدی‌تری خطر نیمه نخست در دقیقه‌ ۲۱ رخ داد که ارسال توپ برای عمران زاده فرصت خوبی را برای گلزنی او ایجاد کرد که ضربه‌ی سر او را مدافع تیم راه آهن از روی خط با ضربه سر دفع کرد که بعد از برخورد با تیرک افقی دروازه از منطقه خطر دور شد.


نیمه دوم را استقلال با تغییراتی آغاز کرد و ویسنته آرزه و ایمان موسوی از میدان خارج و خسرو حیدری و مجتبی جباری به جای آنها وارد میدان شدند. در آغاز نیمه‌ دوم امید عالیشاه از ارسال خوب حسینی صاحب فرصت مناسبی شد که ضربه‌ی سر این بازیکن از کنار دروازه به اوت رفت.


در ادامه فرهاد مجیدی بعد از رخصت از علی دایی در دقیقه ۷۰ به میدان آمد که هنوز چند ثانیه ای از حضور او در میدان نگذشته بود که بعد از ارسال توپ بر روی دروازه‌ی راه آهن با اشتباه محمد محمدی و مدافع تیم راه آهن فرصتی مناسب برای مجیدی ایجاد شد که او براحتی دروازه‌ی راه آهن را گشود.


در دقیقه ۸۶ عمران زاده با خطا بهادر عبدی را متوقف کرد که کادر فنی تیم راه آهن بشدت به نشان ندادن کارت از سوی داور معترض بود و همین امر موجب اخراج غلامپور در دقیقه ۸۸ شد.


در ادامه در دقیقه ۹۰ مجیدی به علت اعتراض به داور اخطار گرفت تا تنها اخطاری این دیدار باشد و در دقیقه ۹۱ این دیدار فرزاد حاتمی باز هم موقعیت بسیار مناسبی را در اختیار داشت که محمدی با واکنش خوب این ضربه را به کرنر فرستاد.
تیم استقلال با این سه امتیاز همچنان در صدر جدول رقابتها باقی ماند و امتیازاتش را به ۴۹ رساند.

تيم ملي فوتبال ايران در ديداري تماشايي لبنان را گلباران کرد.


ديدار دو تيم ايران و لبنان از سري مسابقات مقدماتي جام ملت‌هاي آسيا در ساعت 15:30 در ورزشگاه آزادي آغاز شد. بازي با نتيجه 5 بر صفر به سود ايران به پايان رسيد.

به گزارش فارس،رضا قوچان نژاد در دقايق 26 و 62 و جواد نکونام در دقايق 45+2 و 60 با دو ضربه پنالتي و در دقيقه 80 با يک شوت سرکش گل‌هاي ايران را به ثمر رساندند.

هر دو خطاي پنالتي بر روي اشکان دژاگه انجام شد.

تيم ملي ايران امروز بازي زيبا، هجومي و تماشاگر پسندي ارايه کرد. مسابقه‌اي که با هت تريک جواد نکونام همراه شد. همه ايراني‌ها از ديدن اين مسابقه لذت بردند.

نيشي‌مورا داور ژاپني به پژمان منتظري از ايران و نور منصور، بلال شيخ و عباس عطري از لبنان کارت زرد نشان داد.

داور نور منصور را در دقيقه 60 از ميدان اخراج کرد.

اين اولين بازي تيم ملي ايران و لبنان در مرحله مقدماتي جام جهاني ملت‌هاي آسيا در سال 2015 است. مسابقاتي که در استراليا برگزار مي شود.

ايران با تيم‌ها کويت، لبنان و تايلند همگروه است.

بازي بعدي اين مقابل کويت در روز دوم فروردين 92 برگزار مي‌شود.

تيم ملي ايران در مرحله مقدماتي جام جهاني در بيروت يک بر صفر برابر لبنان شکست خورده بود که سايت فيفا آن ناکامي را شکست تاريخي ناميد اما امروز شرايط براي ما فرق کرد و ملي‌پوشان ايران با برد پرگل انتقام خوبي از شاگردان بوکر بگيرند.

*ترکيب تيم ملي فوتبال ايران:

رحمان احمدي، پژمان منتظري( از دقيقه 69 محمد نصرتي)، سيدجلال حسيني، خسرو حيدري، مهرداد پولادي، جواد نکونام، آندرانيک تيموريان، مجتبي جباري( از دقيقه 72 يعقوب کريمي)، مسعود شجاعي، اشکان دژاگه( از دقيقه 79 مهرداد اولادي) و رضا قوچان نژاد

سرمربي: کارلوس کي‌روش
 

چهار شنبه 18 بهمن 1391برچسب:عکس های اشکان دژاگه, :: 16:48 ::  نويسنده : Lima

عکس و بیوگرافی اشکان دژاگه،بازیکن تیم ملی - Ashkan Dejagahعکس و بیوگرافی اشکان دژاگه،بازیکن تیم ملی - Ashkan Dejagahعکس و بیوگرافی اشکان دژاگه،بازیکن تیم ملی - Ashkan Dejagahعکس و بیوگرافی اشکان دژاگه،بازیکن تیم ملی - Ashkan Dejagahعکس و بیوگرافی اشکان دژاگه،بازیکن تیم ملی - Ashkan Dejagah33451718124108810897 عکس و بیوگرافی اشکان دژاگه بازیکن جدید تیم ملیعکس و بیوگرافی اشکان دژاگه،بازیکن تیم ملی - Ashkan Dejagah94339613225079264252 عکس و بیوگرافی اشکان دژاگه بازیکن جدید تیم ملی21879762150730421881 عکس و بیوگرافی اشکان دژاگه بازیکن جدید تیم ملی95800753871862585216 عکس و بیوگرافی اشکان دژاگه بازیکن جدید تیم ملی40750758754925213715 عکس و بیوگرافی اشکان دژاگه بازیکن جدید تیم ملی

آدريانو گالياني نائب رئيس 68 ساله روسونري در تازه ترين صحبت هاي خود با وبسايت رسمي باشگاه به تحسين از عملکرد خوب خط حمله جوان تيمش پرداخت.


 ميلاني ها موفق شدند به لطف درخشش الشعراووي ستاره بيست ساله ايتاليايي،ام بايه نيانگ مهاجم 18 ساله فرانسوي و ماريو بالوتلي ستاره 22 ساله روسونري و تيم ملي ايتاليا با دو گل از سد اودينزه عبور کند،دو گلي که ماريو بالوتلي در نخستين بازي خود براي روسونري به ثمر رساند.

آدريانو گالياني در  مصاحبه با وبسايت رسمي باشگاه در اين رابطه چنين گفت " ماريو بازيکن بزرگي است و پس از مصدوميت پاتزيني هنگام گرم کردن او از ابتدا در اين بازي به ميدان رفت،فوتبال هميشه بسيار عجيب و غريب بوده.دو گل بالوتلي چيزهاي زيادي را ثابت کرد و اينکه حتي او مي تواند پس از 35 ثانيه از شروع بازي گلزني کند.گل دوم را نديدم چرا که در رختکن تيم بودم"

گالياني در رابطه با برلوسکوني گفت "صحبت هاي سيلويو برلوسکوني با بازيکنان بسيار خوشحال کننده بود.سه بازيکن خط حمله ما در مجموع 60 سال سن دارند که براي 10 سال آينده به راحتي مي توانم در رابطه با خط حمله روسونري  با خيالي راحت استراحت کنم.ما از 15 بازي اخيرمان 33 امتياز کسب کرده ايم"

گالياني در پايان صحبت هاي خود گفت " ما مسي نداريم اما بالوتلي را داريم.اين خط حمله جوان من را ياد بارسلونا مي اندازد و حضور بالوتلي در راس خط حمله روسونري از لحاظ منابع مالي و جذب اسپانسر نيز به سود تيم است چرا که او تنها با 22 سال سن تکنيک فوق العاده اي دارد"

این ملی‌پوش اسپانیایی گفته فوتبال ورزشی انفرادی نیست و همه بازیکنان بارسلونا در نمایش درخشان مسی نقش دارند.

 

Lionel Messi - Andrés Iniesta
 

آندرس اینیستا، هافبک بارسلونا بر این باور است که نمایش درخشان لیونل مسی نتیجه تیمی است که دارد متحد کار می‌کند.

مسی در سال 2012 توانست با 90 گل از رکورد 85 گل گرد مولر پیشی بگیرد. اما اینیستا می‌گوید: «به نظرم هر گاه هر بازیکنی با نهایت پتانسیل خود بازی کند عملکرد تیم عالی می‌شود. بارسا با حضور لیو بهتر می‌شود و لیو هم در بارسا بهتر می‌شود.

فوتبال ورزشی انفرادی نیست، بلکه تیمی است و در آن افراد هنگامی که همه با هم خوب بازی کنند عملکرد انفرادی بهتری نیز می‌یابند.

وقتی لیو باشد من هم بهتر بازی می‌کنم و او هم در کنار ما بهتر بازی می‌کند. همین مهم است. در واقع همه حس می‌کنیم باید نقش خود را به خوبی ایفا کنیم تا عملکرد کلی عالی شود.»

مسی چهارمین توپ طلای پیاپی خود را برد اما گفت که به نظرش اینیستا باید این جایزه را می‌برده. اما این بازیکن اسپانیایی می‌گوید: «از لیو ممنونم که این‌طور گفته، به ویژه چون او هم‌تیمی من است که مدت‌هاست می‌شناسمش و در کنار من بازی کرده. او بسیار لطف دارد.

با این که هر دو روی سکو رفتیم اما من او را یک لحظه هم رقیب نمی‌دانم. او هم‌تیمی من است و خوشحالم که برای چهارمین بار برنده توپ طلا شد.»

تيم‌هاي استقلال، سپاهان و پرسپوليس با سقوط در رده‌بندي بهترين تيم‌هاي باشگاهي به ترتيب در رده 131، 154 و 342 جهان قرار گرفتند.


سايت تاريخ و آمار فوتبال جهان برترين تيم‌هاي فوتبال جهان را اعلام کرد که بر اين اساس بارسلونا اسپانيا با 307 امتياز در صدر تيم‌هاي فوتابل جهان قرار دارد و باشگاه‌هاي اتلتيکو مادريد با 298 امتياز و چلسي انگليس با 281 امتياز دوم و سوم هستند.

به گزارش فارس، در ميان تيم‌هاي ايراني هم استقلال ايران با 106 امتياز از مکان 107 جهان به رده 131 سقوط کرده است.

سپاهان ايران هم با 100 امتياز از جايگاه 146 به مکان 154 سقوط کرده و پرسپوليس هم با 69 امتياز در مکان 342 قرار دارد. رتبه قبلي قرمزها 295 بود.



* فهرست 10 تيم برتر به شرح زير است:

1- بارسلونا اسپانيا با 307 امتياز

2- اتلتيکو مادريد با 298 امتياز

3- چلسي انگليس با 281 امتياز

4- بوکا جونيورز آرژانتين با 278 امتياز

5- بايرن‌مونيخ آلمان با 274 امتياز

6- کورينتيانس برزيل با 272 امتياز

7- رئال مادريد اسپانيا با 269 امتياز

8- المپيک ليون فرانسه با 230 امتياز

9- بورسيا دورتموند آلمان با 226 امتياز

10- يونيورسيداد شيلي با 226 امتياز
 

مهدي مهدوي‌کيا به پيشنهاد يک تيم عراقي که بالغ بر 250هزار دلار ارزش داشت، پاسخ منفي داد.


مسئولان يک تيم عراقي که در بغداد حضور دارند ظرف چند روز گذشته پيشنهادي شفاهي را به مهدي مهدوي‌کيا دادند. در اين پيشنهاد باشگاه عراقي به مهدوي‌کيا اعلام کرد حاضر هستند در ازاي سه ماه و نيم پولي بالغ بر 250هزار دلار يعني 900ميليون تومان را به همراه بهترين امکانات و هتل 6 ستاره و خودرو در اختيار او بگذارند اما اين بازيکن به اين پيشنهاد عراقي‌ها جواب منفي داده و اعلام کرده که مي‌خواهد با پيراهن پرسپوليس از فوتبال خداحافظي کند.

به گزارش فارس، مهدي مهدوي کيا در ابتداي فصل جاري اعلام کرد در پايان مسابقات ليگ برتر از دنياي فوتبال خداحافظي خواهد کرد.

تيم فوتبال ميلان با گلزني مهاجم جديد خود پيروزي را در واپسين دقايق بازي مقابل اودينزه بدست آورد.


 
 
آخرين ديدار هفته بيست و سوم سري A ايتاليا بامداد امروز ميان ميلان و اودينزه در ورزشگاه سن‌سيرو و در حضور 47 هزار تماشاگر برگزار شد که در پايان روسونري‌ها با نتيجه 2 بر يک به پيروزي رسيدند.

در اين ديدار ماريو بالوتلي که در پنجره نقل و انتقالات زمستاني از من سيتي به ميلان پيوست شروعي طوفاني داشت و ابتدا در دقيقه 25 ميلان را پيش انداخت؛ اما در ادامه پينزي در دقيقه 55 بازي را به تساوي کشاند.

در شرايطي که بازي دقايق رو به پايان خود را سپري مي‌کرد ضربه‌اي پنالتي به سود ميلان اعلام شد و ماريو بالوتلي پشت اين ضربه قرار گرفت و در دقيقه 5+90 گل دوم و پيروزي بخش روسونري را به ثمر رساند تا ياغي، فرشته نجات ميلان شود.

البته بازيکنان اودينزه به شدت به تصميم داور اعتراض داشتند.

با اين نتيجه ميلان 40 امتيازي شد و هم امتياز با اينترميلان جايگاه خود در مکان پنجم را استحکام بخشيد. اودينزه هم با 33 امتياز نهم است.

در جدول رده‌بندي يوونتوس با 52 امتياز صدرنشين است و تيم‌هاي ناپولي با 49 و لاتزيو 43 در مکان دوم و سوم قرار دارند.
 

 

 

 

 

تيم فوتبال بارسلونا برابر حريف خود والنسيا متوقف شد.


 در ادامه مسابقات هفته بيست و دوم لاليگاي اسپانيا، سه بازي انجام شد و طي آن بارسلونا در ورزشگاه مستايا مهمان والنسياي متحول شده بود که اين بازي در آخر با نتيجه تساوي يک بر يک به پايان رسيد.

گل اول بازي توسط اور بانگادر دقيقه 33 براي والنسيا به ثمر رسيد. در دقيقه 38 روي يک خطاي پنالتي ليونل مسي سي و چهارمين گل اين فصل خود را به ثمر رساند و بازي را يک بر يک مساوي کرد. اين بازي در نهايت نيز با همين نتيجه خاتمه يافت.

بارسلونا با اين تساوي 59 امتيازي شد و والنسيا با 34 امتياز به رده ششم صعود کرد.

بایرن مونیخ با بهترین آمار در حال حاضر بهترین دروازه بان اروپاست و بالاتر از گلرهایی مثل جان لوئیجی بوفون و ایکر کاسیاس قرار می گیرد

 

 

Neuer, FC Bayern - BATE
 

یکی از نشریات  آلمانی با اعلام  آماری جالب از دروازه بان های اروپایی و اینکه هر چند دقیقه یک بار گل خورده اند  مدعی شد مانوئل نویر دروازه بان ملی پوش بایرن مونیخ با بهترین آمار در حال حاضر بهترین دروازه بان اروپاست و بالاتر از گلرهایی مثل جان لوئیجی بوفون و ایکر کاسیاس قرار می گیرد.رده بندی 20 دروازه بان برتر اروپا ازحیث آمار گل های خورده در این فصل  و دقایق گل خوردن  آنها به شرح زیر است:

 1) مانوئل نویر (بایرن مونیخ):هر 244 دقیقه یک گل

 2) سالواتوره سیریجو(پاری سن ژرمن): هر 225 دقیقه یک گل

 3) سدریک کاراسو(بوردو): هر 132 دقیقه یک گل

 4) فدریکو مارچتی (لاتزیو): هر  128 دقیقه یک گل

 5) استفان روتیر(پاری سن ژرمن): هر 124 دقیقه یک گل

 6) جان لوئیجی بوفون (یوونتوس): هر 120 دقیقه یک گل

 7) جو هارت (منچستر سیتی): هر 114 دقیقه یک گل

 8) رمی وارکوتره (المپیک لیون): هر 112 دقیقه یک گل

 9) ایکر کاسیاس (رئال مادرید): هر 106 دقیقه یک گل

 10) ویلی کابایه رو(مالاگا): هر 99 دقیقه یک گل

 

 11) مورگن دی سانکتیس (ناپولی): هر 99 دقیقه یک گل

 12) داوید اوسپینا ( او جی اس نیتزا): هر 97 دقیقه یک گل

 13) هوگو لوریس (لیون): هر 96 دقیقه یک گل

 14) تیبائوت کورتوئیس (اتلتیکو مادرید): هر 95 دقیقه یک گل

 15) اولیور باومن (فرایبورگ): هر 95 دقیقه یک گل

 16) پتر چک (چلسی): هر 92 دقیقه یک گل

 17) گرهارد ترمل(اف سی سوانسی): هر 92 دقیقه یک گل

 18) کاسی آگاسا(استاد رمیس): هر 88 دقیقه یک گل

 19) رومن وایدن فلر(بوروسیا دورتموند): هر 86 دقیقه یک گل

20) برند لنو (بایر لورکوزن): هر85 دقیقه یک گل

رئال مادريد با گل به خودي کريس رونالدو، مقابل تيم ته جدولي گرانادا شکست خورد.


رئالي ها در دو ديدار قبلي شان در لاليگا، 9 بار دروازه والنسيا و ختافه را باز کرده بودند و انتظار مي رفت امشب هم بتوانند در خانه گرنادا به يک پيروزي پرگل دست پيدا کنند اماشراط اصلا آن طوري که شاگردان مورينيو مي خواستند، پيش نرفت.


رئالي ها بازي را در حالي آغاز کردند که به نظر مي رسيد بازيکنان اين تيم هنوز از به خاطر بازي ال کلاسيکو خسته هستند. در دقايق ابتدايي تقريبا هيچ موقعيت ويژه اي ايجاد نشد تا اينکه در دقيقه 22، گرانادا به گل برتري رسيد. يک ضربه کرنر از نوليتو، با ضربه سر رونالدو، دور از دستان ديه گو لوپس، به گل برتري ميزبان تبديل شد.


رونالدو که دوست نداشت اولين گل به خودي دوران حرفه اي اش، موجب شکست تيمش بشود، تلاش زيادي براي جبران گل انجام داد اما دو تلاش او از روي ضربات ايستگاهي، راهي به چهارچوب حريف نداشت.


با اين وجود، همين ضربات ايستگاهي، بهترين موقعيت هاي رئال در نيمه اول بود و شاگردان مورينيو هيچ موقعيت خطرناک ديگري نداشتند.


مورينيو در بين دو نيمه دست به تعويض زد و بنزما و کايه خون را به جاي ايگواين و خديرا راهي ميدان کرد. اما اين تغييرات تاثير چنداني نداشت. علي رغم اينکه رئالي‎ها مالکيت توپ را در اختيار داشتند اما نميتوانستند از خط دفاعي گرانادا عبور کنند.


در 20 دقيقه پاياني حملات رئالي ها شدت گرفت اما ضربات رونالدو و بنزما يکي پس از ديگري توسط دروازه‎بان حريف دفع شد تا در نهايت بازي با همان تک گل به پايان برسد و اختلاف 4 امتيازي رئال با رقيب همشهري پا بر جا بماند. در صورتي که بارسا و اتلتيکو فردا شب به پيروزي برسند، اختلاف رئال با اين دو تيم به 18 و 7 امتياز افزايش پيدا مي کند.
 

مهاجم کروات بایرن دو گل دیگر زد تا تیمش برد ارزشمندی را به دست بیاورد.

Germany: FSV Mainz 05 - Bayern Munich, Mario Mandzukic, Nikolce Noveski
 

بایرن مونیخ با دو گل ماریو مانجوکیچ توانست فاصله را در صدر جدول بوندس‌لیگا فعلا به 14 امتیاز افزایش دهد.

ماینس در نیمه اول توانست دفاع خوبی مقابل بایرن داشته باشد و اجازه ساخت موقعیت را به آنها ندهد ولی در نهایت در دقیقه 41 تسلیم شد.

تونی کروس توپی از میان شکاف خط دفاعی حریف ارسال کرد که به توماس مولر رسید و او هم کریستین وتکلو، دروازه‌بان حریف را پشت سر گذاشت و دروازه بدون دروازه‌بان حریف را از زاویه‌ای نه‌چندان آسان گشود. این اولین گلی بود که ماینس در سال 2013 دریافت می‌کرد.

گل دوم را داوید آلابا در دقیقه 50 ساخت. او با فراری زیبا توپ را به ماریو مانجوکیچ سپرد تا او به آسانی گل دوم تیمش را بزند.

مانجوکیچ در دقیقه 57 گل سوم را هم زد. این بار او با ضربه سر سانتر فیلیپ لام را به سمت تیر دورتر زد.

او که بعد از جدایی از ال ای گلکسی، بدون باشگاه بود، امروز بعد از پشت سر گذاشتن تست های پزشکی باشگاه پاریسی، قراردادی 6 ماهه با آنها امضا کرد.

 

 

David Beckham Signs For Paris Saint
 

دیوید بکام، کاپیتان سابق تیم ملی انگلیس، پیوستن به پاری سن ژرمن را خوش شانسی دانست و اظهار امیدواری کرد که بتواند تجربیاتش را در اختیار این تیم قرار دهد.

او که بعد از جدایی از ال ای گلکسی، بدون باشگاه بود، امروز بعد از پشت سر گذاشتن تست های پزشکی باشگاه پاریسی، قراردادی 6 ماهه با آنها امضا کرد.

او که از پیوستن به پاری سن ژرمن هیجان زده به نظر می رسید، در گفتگو با خبرنگاران گفت:" من خیلی خوش شانسم که در 37 سالگی به این باشگاه آمدم. من در چند ماه اخیر پیشنهادهای زیادی داشتم؛ بیشتر از تمام پیشنهادهایی که در طول دوران حرفه ای ام داشتم. من پاری سن ژرمن را انتخاب کردم زیرا می توانم ببینم که آنها چه تلاشی می کنند. می توانم ببینم که بازیکنان تیم و باشگاه به دنبال چه هستند.

 

پاریس شهر هیجان انگیز است و اکنون باشگاهی دارد که در 15-10 سال آینده به موفقیت های زیادی خواهد رسید. من احساس افتخار می کنم که بخشی از این پروژه هستم. واقعا از این مسئله هیجان زده و مفتخر هستم. من در هر باشگاهی که بازی کردم در آن به موفقیت رسیدم.   

نمی خواستم برای یک باشگاه انگلیسی دیگر بازی زیرا زیرا من رابطه عمیقی با منچستریونایتد دارم. همیشه گفته بودم که نمی خواهم برای باشگاه دیگری بازی کنم.

چه کمکی می توانم به پاری سن ژرمن بکنم؟ من تجربه بازی های زیادی را دارم و قهرمانی در 14-13 جام مختلف. برای تعدادی از بزرگترین باشگاه های دنیا بازی کردم و هنوز در 36 سالگی موفق هستم. چیزی از سرعتم هم کم نشده زیرا هیچ وقتی بازیکن سرعتی ای نبودم."

تيم فوتبال بارسلونا پيروزي پرگلي را با درخشش ستاره آرژانتيني مقابل اوساسونا در آستانه ال کلاسيکو بدست آورد.


در ادامه هفته بيست و يکم رقابت‌هاي لاليگا، بارسلونا در نيوکمپ ميزبان اوساسونا و ياران مسعود شجاعي بود و در پايان با نتيجه پرگل 5 بر يک به برتري رسيد.

در اين بازي ليونل مسي درخشش خيره‌کننده‌اي داشت و به تنهايي 4 بار در دقايق (11، 26 پنالتي، 56 و 58) دروازه تيم اوساسونا را گشود تا رکورد ديگري را به نام خود ثبت کند.

مسي با گلزني در اين بازي رکورد گلزني کريس رونالدو و ماريانو مارتين در 10 بازي متوالي را پشت سر گذاشت و در 11 بازي پياپي لاليگا گلزني کرد و اين رکورد را به نام خود ثبت کرد.

مهاجم آرژانتيني با 4 گلي که در اين بازي به ثمر رساند از مرز 200 گل در لاليگا هم گذشت و در جمع 7 بازيکني که پيش از اين از مرز اين تعداد گل گذشته‌اند، قرار گرفت.

ديگر گل بارسا در اين ديدار توسط پدرو رودريگوئز در دقيقه 40 زده شد.

تک گل اوساسونا هم توسط رائول سدريک 24 به ثمر رسيد.

البته در جريان اين رقابت و در دقيقه 28 آريباس گاريدو اخراج شد تا شاگردان مندليبار بيش از 60 دقيقه از بازي را 10 نفره مقابل صدرنشين لاليگا به بازي بپردازند. مسعود شجاعي هافبک ايراني اوساسونا هم در اين ديدار به عنوان يار جانشين در دقيقه 46 به ميدان رفت و نتوانست مانع شکست تيمش شود.

بارسا با اين برد 58 امتيازي شد و اختلاف 15 امتيازي خود با رئال را حفظ کرد.



 

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
موضوعات

آخرین مطالب

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان استقلال نوين رشت و آدرس esteghlal-novin.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان