استقلال نوين
مطالب ورزشي علي الخصوص فوتبالي

مدافع نفت تهران گفت: انگيزه زيادي داشتم براي اين بازي به خصوص به خاطر لطف آقاي دايي در ابتداي فصل که خيلي تلاش کرد تا من به پرسپوليس بروم.


مدافع جوان نفت که حالا يک بازيکن باتجربه محسوب مي شود و در ابتداي فصل هم علي دايي خيلي تلاش کرد تا اورا به پرسپوليس ببرد در مورد بازي با پرسپوليسمي‌گويد: بازي خيلي خوبي بود هر دو تيم هجومي بودند و موقعيت داشتند اما هر دو تيم از موقعيتهايشان استفاده نکردند،من انگيزه زيادي داشتم براي اين بازي به خصوص به خاطر لطف آقاي دايي در ابتداي فصل که خيلي تلاش کرد تا من به پرسپوليس بروم، قبل از بازي هم از ايشان اجازه گرفتم و در طول بازي هم فکر مي کنم توانستم موفق ظاهر شوم.

امين حاج محمدي که رفاقت خيلي نزديکي با پيام صادقيان دارد اما در بازي با پرسپوليس در يک صحنه پيام را زد و اخراج هم شد،مدافع نفت در مورد اين صحنهمي گويد:فوتبال يک نوع جنگيدن است و قرار نيست حتي به برادرت هم باج بدهي،من و پيام هفته اي 4 شب باهم هستيم و مثل برادر هستيم اما خب در داخل زمين فوتبال رغيبيم، پيام شوک هايي که ميدهد بي نظير است قبل از بازي هم به او گفتم داداش پيام به من شوک بدهي ميزنمت،پيام هم که براي تيم خودش تلاش مي کرد در يک صحنه از آن شوکهاي معروفش به من داد و منهم با توجه به اينکه جا مانده بودم مجبور شدم او را بزنم اما بلافاصله نگران شدم که خدايي نکرده برايش اتفاقي نيفتاده باشد و سريع به بالاي سرش رفتم اگرچه من مي دانستم که اخراج ميشوم.

امين حاج محمدي در پايان در مورد تيم نفت با حضور منصوريان مي گويد:با آمدن منصوريان و کارهاي فني که ايشان روي تيم انجام داده ما بعد از گل خوردن خيلي سريع برمي‌گرديم و سعي مي کنيم جبران کنيم و در بازي با پرسپوليس هم اين اتفاق افتاد و حتي مي توانستيم گل دوم را هم بزنيم. در مجموع من فکر مي کنم علي آقا کارش را بلد است و امسال شاهد نتايج خوب نفت باشيم.

پيام صادقيان که به گواه اکثريت کارشناسان جز استعدادهاي درخشان فوتبال ايران است در انتخاب بهترينهاي فوتبال ايران در فصلي که گذشت نتوانست از آندورانيک تيموريان پيشي بگيرد اما اين براي پيام پايان کار نيست و او قطعاً اهداف بزرگي در سر دارد.


در مراسم بهترينهاي ليگ هنگام معرفي بهترين بازيکن فصل هنگامي که آندو اسم خودش را شنيد دست پيام را هم گرفت تا اور را با خودش به جايگاه ببرد اين حرکت آندو نه تنها يک حرکت جوانمردانه بود بلکه پيام را هم به واکنش وا داشت و در همين رابطه صادقيان مي گويد: آندو بازيکن بزرگي است و حضور در 2جام جهاني و ليگ برتر انگلستان نشان دهنده اين حقيقت است اما او علاوه بر اينکه بازيکن بزرگي است بايد بگويم که روح بزرگي هم دارد و با حرکتي که در مراسم انجام داد اين را ثابت کرد.

هافبک تهاجمي پرسپوليس در ادامه مي گويد:از همه کساني که من را شايسته اين دانستند که جز بهترينهاي ليگ باشم و به اين مراسم دعوت شوم تشکر مي کنم،من اين را مي دانم که در ابتداي راه هستم و تا رسيدن به قله موفقيت بايد تلاش زيادي بکنم و مطمئن هستم که با کمک خدا و تلاش خودم و حمايت هواداران به هدفم که بازي در بالاترين سطح فوتبال جهان است مي رسم.

صادقيان جوان که حالا مثل با تجربه ها حرف مي زند در پايان مي گويد:هدف من موفقيت شخصي نيست و موفقيت تيمي اولويت من است، من بر اين باورم که موفقيت من در گرو موفقيت تيم است و اميدوارم در اين فصل با درايت آقاي دايي و حمايت هواداران بي نظيرمان و تلاش خود بازيکنان بتوانيم به مقامي که شايسته نام پرسپوليس است برسيم.

بخش فوتبال سايت ساکرنت آمريکا نوشت: جادوگر چند روز پيش کفش هايش را براي هميشه آويزان کرد تا فوتبال آسيا اندکي از تلألو و درخشندگي خود را از دست بدهد.


کريمي يکي از بااستعدادترين و به اعتقاد برخي بهترين بازيکن تاريخ فوتبال آسيا است که علاوه بر 117 بازي ملي، دوران موفقي را هم دربايرن مونيخ سپري کرد و در سه دوره مختلف براي پرسپوليس به ميدان رفت.

اوج درخشش کريمي در يک چهارم نهايي جام ملت هاي آسيا 2004 برابر کره جنوبي در شهر جينان چين بود. او در اين بازي که با نتيجه 4 بر 3 به سود ايران به پايان رسيد، هت تريک کرد و برانکو ايوانکوويچ سرمربي وقت تيم ملي ايران بعدهااعتراف کردکه ازهمان ابتداي بازي مي دانسته کريمي مي تواندفوق العاده و ويژه ظاهر شود.

برخي از مدافعان تيم کره تا يک ساعت بعد از آن بازي هم هنوز سرهاي خود را به نشانه افسوس تکان مي دادند درحاليکه همچنان درسئول در مورد علي کريمي حرف مي زنند و مردم براي او احترام قائل هستند. کريمي نه تنها موجب پيروزي ايران شد بلکه هيجاني را در آن بازي ايجاد کرد که فراموش شدني نيست. وي چند ماه بعد به عنوان بهترين بازيکن آسيا در سال 2004 انتخاب شد.

کريمي آن سال را تقريبا با موفقيت کامل سپري کرد گرچه همچنان در الاهلي امارات ماند. مثل پارک جي سونگ که بعد از درخشش در جام جهاني 2002 به جاي اينکه به آيندهوون برود، تصميم گرفت يکي دو فصل ديگر در تيم کيوتو پرپل سانگا بماند و بعد به منچستريونايتد رفت.

با وجود اين کريمي پس از ترک دبي آنهم چند هفته بعد از پيوستن جي سونگ به منچستريونايتد، تيم بزرگي را انتخاب کرد و در ژوييه سال 2005 به بايرن مونيخ پيوست.

اولين بازي کريمي با پيراهن بايرن مونيخ برابر باير لورکوزن، در ايران ميليون ها تماشاگر داشت. تصور اينکه يک بازيکن آسيايي بعد از انتقال از شرق به غرب بتواند در اولين بازي خود در ليگ بزرگي مثل بوندس ليگا اينچنين مؤثر بازي کند، سخت است.

او در شش ماه بعد هم به بازي هاي خوب خود ادامه داد تا اينکه در مارس 2006 هنگام بازي مقابل هامبورگ دچار آسيب ديدگي شد. کريمي بعد از اين مصدوميت ديگر هرگز نتوانست همانند قبل بازي کند. دليل اين امر شايد آسيب ديدگي دور از خانه، شايد مسابقات جام جهاني و شايد هم مسائل پشت پرده اف.سي هاليوود بود ولي هرچه بود دوران او در بايرن مونيخ را تمام کرد و او در ماه مه سال 2007 به قطر رفت. دوران حضور او در اروپا با وجود مدت کوتاهي که در شالکه بازي کرد، با اين انتقال به پايان رسيد.

جاي تأسف است که دنياي خارج از آسيا ديگر نتوانست شاهد توانايي هاي او باشد. جام جهاني 2006 مي توانست صحنه درخشش مجدد کريمي شود اما اين رقابت ها به فاجعه اي براي او و تيم ملي ايران تبديل شد. کريمي که هنوز به طور کامل از مصدوميت رهايي نيافته بود در اولين بازي ايران مقابل مکزيک مجبور شد زمين را ترک کند. اندکي بعد از ترک او، تساوي يک بر يک دو تيم به شکست 3 بر يک ايران انجاميد. اما سپس اتفاقات بدتري افتاد و کريمي به رهبر مخالفان علي دايي تبديل شد که قبل از جام جهاني دوران اوج خود را سپري کرده بود. براي فوتبال ايران نبود اتحاد در بين بازيکنان دردناک تر از کسب نتايج ضعيف بود.

کريمي نه فقط به خاطر استعدادي که در فوتبال داشت بلکه به دليل صراحت و جسارت در گفتار خود در مورد فوتبال ايران به “مارادوناي آسيا” شهرت يافت. خصيصه اي که او را به يک چهره جنجالي تبديل کرد و با وجود افزايش محبوبيت وي در بين مردم، دشمناني را در مقابلش قرار داد.

کريمي در سال 2008 به خاطر انتقاد از فدراسيون فوتبال ايران، از حضور در تيم ملي محروم شد اما اين محروميت لغو شد.

وي در ژوئن سال 2009 يکي از بازيکنان تيم ملي ايران بود که براي کسب پيروزي و صعود خودکار به جام جهاني 2010، به کره جنوبي رفت و در مسابقات مقدماتي جام جهاني 2014 نيز تا قبل از شکست از لبنان در اواسط مرحله آخر، نقش بسزايي در صعود تيم ايران ايفا کرد. اگرچه کارلوس کي روش سرمربي تيم ملي ايران وي باوجود حمايت هاي گسترده اي که از علي کريمي مي شد، او را به جام جهاني نبرد.

نويسنده اين مطلب در پايان با اشاره به اينکه تصور دفاع محکم ايران در مقابل آرژانتين در جام جهاني 2014 سخت بود اما به راحتي مي توان تصور کرد که اگر کريمي 35 ساله به ميدان مي رفت مي توانست گلي را بزند که مستحق تيم ايران در مقابل نايب قهرمان اين جام بود، نوشته است: کريمي کامل نبود. او اگرچه بارها درخشيد و در عين حال هميشه هم نتوانست مهارت هاي خود را به نمايش بگذارد ولي همه اينها بخشي از جذابيت وي بود.

او به راحتي شکستن دفاع حريف با يک پشت پاي استادانه، مي توانست عقايد را هم تکه تکه کند ولي مطمئنا همه در اين که فوتبال آسيا با رفتن اين اسطوره نابغه فقيرتر شد، هم نظرند.

باشگاه فولام خبر جدايي هافبک ايراني خود براي پيوستن به ليگ ستارگان قطر را تأييد کرد.


رسانه‌هاي خارجي به نقل از مقامات باشگاه فولام گزارش دادند که اشکان دژاگه اين باشگاه را ترک کرده تا به العربي قطر ملحق شود. ارزش و مدت قرارداد هنوز اعلام نشده است.

وي پس از گذراندن دو فصل در فولام و انجام 49 بازي و به ثمر رساندن 6 گل از اين تيم جدا شد.

فليکس ماگات در اين باره گفت: ما با هم صحبت کرديم و تصميم گرفتيم که جدايي او براي خودش و باشگاه بهتر خواهد بود. وي در زمان حضورش عملکرد خوبي داشت و چند گل به يادماندني براي تيم به ثمر رساند. به هر حال ما تصميم گرفتيم راهمان را از هم جدا کنيم. سياست ما هميشه حفظ بازيکناني است که به باشگاه متعهد هستند و اشتياق کار کردن براي رسيدن به هدف مشترکمان را دارند. براي او در العربي آرزوي موفقيت داريم.

آرژانتين در بازي مقابل بوسني به يک پيروزي خفيف دست پيدا کرد.


تيم‌هاي فوتبال آرژانتين و بوسني از ساعت 2:30 بامداد امروز (دوشنبه) در ورزشگاه ماراکاناي ريودوژانيرو به مصاف هم رفتند تا نخستين ديدار گروه F که تيم ملي کشورمان هم در آن حضور دارد را برگزار کنند.

اين ديدار با نتيجه 2 بر يک به سود آرژانتين به پايان رسيد. کولاسنياچ (3، گل به خودي) و مسي (65) گل‌هاي آرژانتين را زدند و ايبيسويچ (85) براي بوسني گلزني کرد.

نيمه اول:

هنوز چيزي از به صدا در آمدن سوت داور نگذشته بود که ليونل مسي از جناح چپ سانتري را روي دروازه ارسال کرد و سياد کولاسيناچ، مدافع بوسني زودتر از مارکوس روخا، بازيکن آرژانتين دست به کار شد و در شلوغي محوطه جريمه توپ را وارد دروازه تيمش کرد تا آرژانتين در دقيقه 3 از اولين حمله به اولين گل دست پيدا کند.

پس از اين گل بوسنيايي‌ها کمي به خودشان آمدند و سعي کردند با حوصله خود را به دروازه آرژانتين نزديک کنند. در دقايق پاياني هاجروويچ با يک ضربه سر دروازه رومرو را تهديد کرد اما دروازه‌بان آرژانتين اين توپ را دفع کرد.

نيمه دوم:

در شرايطي که نيمه دوم بيشتر در اختيار بوسني بود اما بازيکنان آرژانتين در تک موقعيت‌هايي که به دست مي‌‎آوردند خطرناک ظاهر مي‌شدند. در يکي از اين صحنه‌ها مدافعان بوسني پاس اشتباه دادند و همين کافي بود که مسي دفاع اين تيم را به هم بزند و در ادامه حرکت آگوئرو به سمت دروازه شوت زد اما در نهايت توپ جايي جز در ميان دستان بگوويچ نداشت.

مسي در يک موقعيت ديگر پا به توپ شد و با جا گذاشتن چند مدافع با يک شوت در دقيقه 65 از راه دور دروازه بگوويج را باز کرد. ضربه مسي ابتدا به تير افقي دروازه بوسني برخورد کرد و سپس وارد دروازه شد.

در دقيقه 75 آگوئرو پا به توپ شد و با گذر از مدافعان بوسني دروازه اين تيم را تهديد کرد اما توپش با اختلاف کمي به بيرون رفت.

ايبيسويچ در دقيقه 85 بر خلاف روندي که بازي داشت و آرژانتين بازي را در اختيار داشت بوسنيايي‌ها يک نفوذ داشتند و ايبيسويچ توانست در تقابل با دروازه‌بان آرژانتين موفق عمل کند و گل اول تيمش را به ثمر برساند. هر چند رومرو با دستش توپ را لمس کرد اما اين براي جلوگيري از ورود توپ به دروازه کافي نبود.

تيم ملي فوتبال فرانسه موفق شد در نخستين ديدار خود در جام جهاني برزيل به برتري برسد.


ديدار تيم‌هاي فرانسه و هندوراس از ساعت 23 و 30 دقيقه آغاز شد که اين ديدار با نتيجه 3 بر صفر به سود فرانسه به پايان رسيد.

در حساس‌ترين زمان برگزاري اين ديدار در دقيقه 43 فرانسه صاحب يک ضربه پنالتي شد و توسط کريم بنزما به گل رسيد. داور هم به پالاسيوس کارت زرد دوم را داد و وي از زمين اخراج شد.

در نيمه دوم در همان دقايق ابتدايي کريم بنزما صاحب موقعيت شد که توپ با برخورد با دروازه‌بان هندوراس به گل تبديل شد. در اين مسابقه براي اولين بار از تکنولوژي خط دروازه استفاده شد. بعد از اين گل سرمربي هندوراس اعتراضاتي را به اين موضوع داشت و ثانيه‌هايي بازي متوقف شد.

در ادامه اين بازي در نيمه دوم بنزما باز هم موقعيت داشت تا تعداد گل‌هايش را بيشتر کند که اين اتفاق رخ داد و وي توانست در دقيقه 72 بار ديگر دروازه هندوراس را باز کند. گل دوم فرانسه به نام دروازه‌بان هندوراس ثبت شده است.

در اين ديدار اورا، پوگبا، کابايا از فرانسه و گارسيا و گريدو از هندوراس کارت زرد گرفتند. پالاسيوس هم از هندوراس اخراج شد.

شاگردان کواچ در ديدار دوم در هفته چهارم ليگ جهاني واليبال 2014 مقابل برزيل شکست خوردند.


دومين ديدار تيم‌هاي ملي ايران و برزيل در هفته چهارم رقابت‌هاي ليگ جهاني 2014 واليبال از ساعت 21 امشب (يکشنبه) در سالن 12 هزار نفري آزادي آغاز شد که اين ديدار با نتيجه 3 بر 2 به سود شاگردان رزنده به پايان رسيد.

ملي‌پوشان کشورمان ست‌ اول را با نتيجه 25 بر 19 به برزيل واگذار کردند و در ست دوم هم با نتيجه 25 بر 17 مغلوب حريف قدرتمند خود شدند، اما ست‌ سوم اين ديدار را با نتيجه 25 بر 23 به سود خود به پايان رساندند تا اميدوارانه‌تر مسابقه را پيگيري کنند. ست چهارم اين مسابقه هم با نتيجه 25 بر 23 به سود ملي‌پوشان کشورمان به پايان رسيد تا اين ماراتن نفس‌گير به ست پنچم کشيده شود. ست پاياني اين ديدار حساس با نتيجه 15 بر 10 به سود برزيل به پايان رسيد تا 2 امتياز اين مسابقه به برزيل و يک امتياز به ايران تعلق گيرد.

ايران با اين نتيجه 7 امتيازي شد و به رده سوم جدول رده‌بندي سقوط کرد. برزيل هم با اين برد 8 امتيازي شد و جاي ايران در رده دوم گروه را از آن خود کرد هر چند که دو بازي بيشتر انجام داده است.

ايران که در هفته سوم در ديدار اول با نتيجه 3 بر 2 مغلوب برزيل شده بود، در ديدار دوم با نتيجه 3 بر صفر حريف را در خانه شکست داد. در هفته چهارم هم در ديدار اول ايران با نتيجه 3 بر 2 به پيروزي رسيد، اما در ديدار دوم با نتيجه 3 بر 2 مغلوب حريف قدرتمند خود شد.

در اين مسابقه سالن 12 هزار نفري آزادي مملو از تماشاگر بود و همه هواداران تا آخرين لحظه از تيم ايران حمايت کردند. در ديگر ديدار اين هفته از مسابقات و در گروه ايران، تيم‌هاي لهستان و ايتاليا به مصاف هم مي‌روند.

تيم ملي واليبال ايران در هفته پنجم ليگ جهاني واليبال 2014 روزهاي جمعه و يکشنبه (30 خرداد و اول تيرماه) در سالن 12 هزار نفري آزادي تهران ميزبان ايتاليا خواهد بود.

عليرضا فغاني داور چهارم ديدار افتتاحيه جام جهاني 2014 در شهر سائوپائولو شد.


طبق تصميم فدراسيون جهاني فوتبال عليرضا فغاني در کنار تيم داوري ژاپني در بازي افتتاحيه جام جهاني 2014 ميان برزيل و کرواسي خواهد بود.

وي قرار است به عنوان داور چهارم در اين مصاف حضور داشته باشد.

يونيشي نيشي‌مورا 42 ساله از ژاپن به عنوان داور وسط به «همراه تورو ساگارا»و «تويشيو ناگي»،‌اين داور را در امر قضاوت ياري خواهند کرد.

مسابقات جام جهاني 2014 برزيل از تاريخ 23 خرداد با حضور 32 تيم در 8 گروه 4 تيمي آغاز مي‌شود.

تهران در هفته چهارم ليگ جهاني واليبال ميزبان سومين مسابقه تيم هاي ايران و برزيل است.


سالن 12 هزار نفري آزادي تهران ميزبان ديدار تيم هاي ملي واليبال ايران و برزيل از هفته چهارم ليگ جهاني واليبال است. پرافتخارترين تيم واليبال جهان که يکبار در خانه اش تا پاي شکست برابر ايران پيش رفت و در دومين نبرد شکست خورد، حالا براي گرفتن انتقام به تهران سفر کرده است. در مقابل ملي پوشان واليبال ايران که در خانه حريف چهار امتياز گرفته اند حالا انگيزه زيادي دارند که مقابل هزاران هوادار خود براي دومين و سومين بار برزيلي ها مغلوب کنند.

مسابقه اول ايران و برزيل با نتيجه 3 بر 2 به سود برزيلي ها تمام شد. اما در بازي دوم تيم ايران 3 بر صفر حريفش را مغلوب کرد. بايد منتظر ماند و ديد نتيجه دوئل سوم و چهارم اين دو تيم چه مي شود؟

نخستين ديدار تيم هاي واليبال ايران و برزيل از هفته چهارم ليگ جهان واليبال از ساعت 23 روز جمعه 26 خرداد آغاز مي شود. اين دو تيم در روز يکشنبه 25 خرداد نيز از ساعت 22 براي دومين بار برابر يکديگر قرار مي گيرند.

اين مسابقه براي نخستين بار در ايران با سيستم اچ دي فيلم برداري مي شود. تمام بليط هاي بازي اول اين دو تيم در کمتر از پنج ساعت از طريق اينترنت فروش رفته است. بدين ترتيب پيش بيني مي شود که استقبال بي نظيري از اين مسابقه از سوي علاقه مندان واليبال به عمل آيد.

*واليبال برزيل در يک نگاه

برزيل يکي از پر افتخار ترين تيم هاي واليبال جهان است. کلکسيون مدال هاي اين تيم چشم هر بيننده اي را به خود خيره مي کند. دو طلا و سه نقره در المپيک، سه طلا و يک نقره در قهرماني جهان، دو طلا و سه برنز در جام جهاني، چهار طلا و دو نقره در جام جايزه بزرگ جهان، چهار طلا، شش نقره و چهار برنز در جام قاره‌اي و از همه مهم‌تر 9 طلا، چهار نقره و چهار برنز در ليگ جهاني کارنامه افتخارات تيم برزيل است.

"لوکارلي" بهترين اسپکر برزيلي ها به شمار مي رود. او علاوه بر اسپک توانايي زيادي در تکنيک دفاع دارد. مهار اين بازيکن اصلا آسان نيست. اگر پاس هاي خوبي برايش فرآهم شود کمتر دفاعي مي تواند در برابرش مقاومت کند. از سوي ديگر "ساتکامپ" و "فونتلس" نيز دو بازيکن کليدي و خطرناک برزيل در اين دوره از بازي ها هستند که ساختار هجومي اين تيم را بسيار قدرتمند کردند. با اين حال آناليز چهار بازي نخست برزيل نشان مي دهد که برونو رزنده پاسور اصلي برزيل در اين دوره نتوانسته در حد و اندازه ساير هم تيمي هايش ظاهر شود. همچنين دريافت هاي برزيل در برابر سرويس هاي خوب ايران و ايتاليا اصلا خوب نبود.

*نتايج برزيل در سه هفته نخست ليگ جهاني

برزيل يک - ايتاليا 3 ، برزيل يک – ايتاليا 3 ، برزيل 3 – لهستان صفر ، برزيل صفر – لهستان 3 ، برزيل 3 – ايران 2 ، برزيل صفر – ايران 3

*واليبال ايران در يک نگاه

ايران به عنوان قدرت نوظهور در واليبال ايران و آسيا شناخته مي شود. تيم ملي واليبال ايران بعد از نائب قهرماني در بازي هاي آسيايي گوانگجو پيشرفت خيلي خوبي را تجربه کرد. با اين حال افتخارات اين تيم تنها به دو مدال طلا، يک نقره و يک برنز در مسابقات قهرماني آسيا همچنين سه نقره و يک برنز در بازي هاي آسيايي و دو طلا و يک نقره در کاپ آسيا خلاصه مي شود. تيم ملي واليبال ايران در سال 2013 براي نخستين بار به ليگ جهاني راه يافت در پايان در رده نهم جاي گرفت. همچنين در مسابقات جام جهاني و قهرماني قاره هاي جهان موفق شد تيم هاي بزرگ واليبال جهان نظير لهستان، صربستان، ايتاليا و امريکا را شکست دهد. اما تيم واليبال ايران هنوز به هيچ مدالي در عرصه جهاني دست نيافته است. علاقه مندان واليبال ايران اميدوار هستنند در سال 2016 براي نخستين بار در تاريخ شاهد حضور تيم ملي واليبال کشورشان در المپيک باشند.

محمد موسوي يکي از بهترين دفاع روي تورهاي جهان، سعيد معروف بهترين پاسور آسيا و بازيکنان شاخصي چون شهرام محمودي و ... ترکيب موثري را از تيم ايران پديد آورده اند. کارايي واليباليست هاي ايران در آخرين بازي برابر برزيل از استاندارد جهاني در هر پست بالاتر بود. بسياري از کارشناسان معتقدند اگر ايران تمام توانايي خود را به کار گيرد مي تواند همه قدرت هاي جهان را به زانو در بياورد. چنان که تاکنون تنها روسيه در يک مسابقه رسمي برابر ايران تسليم نشده است و واليباليست هاي ايران ساير قدرت هاي جهان نظير ايتاليا، صربستان، بلغارستان، لهستان، امريکا و برزيل را شکست داده اند.

*نتايج ايران تا هفته چهارم ليگ جهاني

ايران صفر – ايتاليا 3 ، ايران صفر – ايتاليا 3 ، ايران 2- برزيل 3 ، ايران 3 – برزيل صفر

*جدول رده بندي گروه A

1-ايتاليا 18 امتياز (6مسابقه)

2-برزيل 5 امتياز (6مسابقه)

3-ايران 4 امتياز (4مسابقه)

4-لهستان 3امتياز (4مسابقه)

*برنامه زمان بندي مسابقه هاي ايران برزيل – سالن 12 هزار نفري آزادي

جمعه 23 خرداد - ساعت 21

يکشنبه 25خرداد - ساعت 22

جام جهاني امسال نسبت به جام‌هاي قبلي از تکنولوژي هاي جديد‌تري برخوردار است و ايراداتي که در سال 2010 وجود داشته در بازيهاي امسال برطرف شده‌اند.


در سالهاي اخير هر رويداد ورزشي نسبت به رويداد قبلي بينندگان بيشتري پيدا مي‌کند.

اين مساله به دليل افزايش رسانه‌ها و روشهاي پيگيري مسابقات ورزشي است. تکنولوژي بر بازيهاي جام جهاني 2014 نيز تاثير خواهد داشت و امسال تماشاچيان بيشتر از طريق تبلت‌ها تلفن‌هاي هوشمند و اينترنت بازيها را دنبال خواهند کرد.

به نسبت بازيهاي جام جهاني 2010، در بازيهاي امسال تکنولوژي هاي بيشتري به کار گرفته خواهند شد. سه تکنولوژي جديدي که در مسابقات جام جهاني امسال استفاده خواهند شد، عبارتند از:

تکنولوژي خط دروازه:‌

براي اولين بار در بازيهاي جام جهاني از تکنولوژي هاي خط دروازه (GLT) استفاده خواهد شد. اين تکنولوژي به داوران مسابقات کمک خواهد کرد. براي برقراري اين سيستم فيفا از کمپاني‌هاي سازنده GLT خواسته است تا براي تست کردن سيستم‌هاي خود به محل مسابقات بروند. در پايان فيفا Goal control Gmbh را به عنوان تکنولوژي انتخاب شده رسمي در مسابقات جام جهاني 2014 انتخاب کرد. اين سيستم در 12 استاديوم ميزبان بازيها نصب مي‌شود. براي هر خط دروازه 7 دوربين سريع نصب مي‌شوند و موقعيت توپ را به صورت 3 بعدي نشان مي‌دهند. اگر توپ از خط دروازه رد شود ظرف يک ثانيه داور با کمک دستگاهي که به مچ دست متصل مي‌شود از اين قضيه مطلع خواهد شد.

البته ممکن است زياد به اين تکنولوژي نيازي نباشد. آمارها نشان داده است که nv مسابقات کنفدراسيون‌هاي سال 2013 از 68 گل زده شده، هيچ کدام از آنها به تکنولوژي خط دروازه احتياجي نداشتند.

کيفيت تصوير 4 هزار پيکسل (4K)

سوني و فيفا به تازگي اعلام کرده‌اند که با همکاري يکديگر بازيها را با کيفيت تصوير 4 هزار پيکسل مخابره خواهند کرد. البته مشکل اينجاست که تعداد کمي از تماشاچيان به تلويزيون‌هايي با قابليت‌ پخش 4 هزار پيکسل دسترسي دارند و اين تلويزيون‌ها که از تکنولوژي lingo برخوردار هستند از 1000 دلار به بالا قيمت دارند.

سوني تصاويري با کيفيت 4 هزار پيکسل از بازيهاي فينال ، يک چهارم و يک هشتم نهايي جمع آوري خواهد کرد و فيفا در فيلم رسمي خود بعد از بازيهاي جام جهاني اين تصاوير را پخش خواهد کرد.

توپ برازوکا

برازوکاتوپ جديدي است که توسط شرکت آديداس طراحي شده است. از سال 1970 تاکنون آديداس همه توپ‌هاي جام جهاني را طراحي کرده است. نام " برازوکا" در سال 2012 با راي يک ميليون هوادار فوتبال در برزيل انتخاب شد. اين اسم غرور و افتخار ملي برزيلي‌ها را نشان مي‌دهد و رنگ‌هاي روي توپ نشانه احساس و افتخار برزيلي‌ها نسبت به فوتبال کشورشان است.

برازوکا نسبت به توپ‌هاي قبلي فوتبال با تکنولوژي بالاتري ساخته شده است. اين توپ 6 صفحه از جنس پلي اورتان دارد و بر روي آن هزاران گودي کوچک وجود دارد که سرعت توپ را افزايش مي دهد. توپ‌هاي قبلي جام جهاني بيش از حد سبک بودند و به صورت غير قابل پيش بيني اوج مي‌گرفتند. برازوکا تمامي معيارهاي فيفا را دارد و آيروديناميک است.

پرونده رقابت‌هاي مهمترين تورنمنت باشگاهي قاره اروپا، با برگزاري جشن قهرماني تيم فوتبال رئال مادريد در شبي تاريخي در ورزشگاه دالوژ ليسبون بسته شد.


 مصاف نهايي ليگ قهرمانان اروپا که از ساعت 23 و 15 دقيقه در ورزشگاه ليسبون آغاز شد، با کسب برد 4 بر يک رئال مقابل اتلتيکو در دربي مادريدي در وقت اضافه دوم به پايان رسيد و آرزوي کسب دهمين مقام نخست کهکشاني‌ها تحقق يافت.

در اين دوئل پرفشار و سنگين اين اتلتيکو بود که گل نخست را زد و تا سومين دقيقه وقت اضافه پايان بازي در آستانه کسب جام و اولين عنوان قهرماني‌ قرار داشت.

وقتي در دقيقه 37 گودين روي اشتباه خط دفاعي رئال و ايکر کاسياس‌، دروازه‌بانش گلزني کرد، همه چيز براي افتخار‌آفريني مردان ديگو سيمئونه مهيا شد. اين تيم تا دقيقه 3+90 نيز برتر بود اما در اين هنگام سرخيو راموس روي يک ضربه کرنر دروازه اتلتيکو را باز کرد و باعث شد رئال به بازي برگردد.

در دو وقت اضافه رئالي‌ها با حفظ برتري توان فيزيکي موفق شدند 3 گل ديگر توسط گرت بيل 110، مارسلو 118 و کريس‌رونالدو 120 (پنالتي)‌ بر همشهري خسته خود غلبه کنند.

به اين ترتيب رئال توانست به آنچه خواسته خود بود در وقت اضافه دست يابد و روياي کسب دهمين مقام نخست خود را در اروپا تحقق ببخشند و در عين حال آنچلوتي، مربي ايتاليايي اين تيم نيز سومين قهرماني خود را در اين مسابقات کسب کند.

رئال مادريد توانست در شبي پرگل آلمريا را از پيش رو بردارد و موقتا به صدر جدول لاليگا صعود کند.


 به گزارش ورزش سه،امشب ديدار هايي از هفته 33 ام لاليگا برگزار شد که در مهمترين اين ديدار ها بارسا برابر گرانادا شکست خورد و رئال مادريد قاطعانه آلمريا را از پيش رو برداشت.


در اين ديدار رئال در نيمه اول موقعيت هاي زيادي داشت که کريم بنزما توپهاي زيادي را خراب کرد . گرت بيل هم چند فرصت را از دست داد تا رئال با تک گل دي ماريا در دقيقه 28 نيمه اول را به پايان ببرد.


در نيمه دوم رئال کمي راحت تر بازي کرد . گرت بيل که اين روزها در نبود رونالدو هواداران رئال حساب ويژه اي روي او باز کرده اند،در دقيقه 53 روي پاس بنزما با يک ضربه تماشايي دروازه استبان را گشود و خيال رئالي ها را تا حدودي راحت کرد . گل سوم را نيز ايسکو ، در دقيقه 56 باز هم روي پاس کريم بنزما و از زاويه بسته زد و فاصله به سه رسيد تا رئال کاملا راحت بازي کند .


با ورود کاسميرو و پس از آن موراتاي جوان ، رئال روان تر بازي کرد . اين دو بازيکن جوان اين سوال را پديد آوردند که چرا بيشتر از اين ها بازي نمي کنند . به خصوص بازيکن برزيلي که ماه ها پشت صف مانده تا بازيهاي نسبتا ضعيف ايارامندي را تماشا کند . در نهايت آلوارو موراتا در دقيقه 85 با يک ضربه تماشايي گل چهارم را به ثمر رساند.


رئال مادريد با اين برد 79 امتيازي شده و موقتا به صدر جدول لاليگا صعود کرد.





بارسلونا با شکست يک بر صفر برابر گرانادا از قهرماني در رقابت‌هاي اين فصل ليگا دور شد.


 هفته سي‌و سوم رقابت‌هاي ليگا با برگزاري 3 ديدار ادامه يافت که در مهمترين بازي بارسلونا در خارج از خانه برابر گرانادا با يک گل شکست خورد تا پس از حذف از ليگ قهرمانان اروپا، هفته‌اي تلخ را سپري کند.

تک گل اين ديدار را يوسف العربي در نيمه نخست به ثمر رساند. بازيکنان بارسلونا در نيمه دوم سراپا حمله شدند اما شب کم فروغ ليونل مسي و نيمار باعث شد تا کاتالان‌ها دست خالي به خانه بازگردند.

بارسلونا بامداد چهارشنبه در فينال جام حذفي اسپانيا برابر رئال مادريد قرار خواهد گرفت.

در دو ديدار ديگر سلتاويگو و سوسيداد به تساوي 2 بر 2 رسيدند و ويارئال با يک گل لوانته را شکست داد.

کارلوس کي روش-سرمربي تيم ملي فوتبال اسامي 28 بازيکن دعوت شده به اردوي تدارکاتي آفريقاي جنوبي را اعلام کرد.


 به نقل از سايت رسمي فدراسيون فوتبال اسامي بازيکنان تيم ملي به شرح زير است:

سيد جلال حسيني، حسين ماهيني، محمدرضا خلعتبري،مهرداد پولادي،رضا حقيقي، پيام صادقيان و محسن مسلمان از پرسپوليس.

رحمان احمدي، اميد ابراهيمي ، شجاع خليل زاده، مهدي شريفي،يعقوب کريمي و احسان حاج صفي از سپاهان.

هاشم بيگ زاده، امير حسين صادقي، آندارنيک تيموريان و خسرو حيدري از استقلال.

سوشا مکاني،مهرداد جماعتي و بختيار رحماني از فولاد خوزستان.

احمد آل نعمه و رضا نوروزي از نفت تهران.

قاسم حدادي فر و محمدرضا خانزاده از ذوب آهن.

حامد لک و کريم انصاريفرد از تراکتورسازي تبريز.

جواد نکونام از الکويت.

پژمان منتظري از ام الصلال قطر.

بازيکنان دعوت شده به اردوي تدارکاتي تيم ملي بايد روز دوشنبه 25 فروردين ماه راس ساعت 18:30 در هتل آزادي خود را به کادر سرپرستي تيم معرفي کنند.

همچنين بنا بر اعلام کادر فني تيم ملي بازيکنان بايد تا زمان حضور در اردوي تيم ملي استراحت کامل داشته باشند تا با آمادگي در اين اردو شرکت کنند.

اردوي تدارکاتي تيم ملي فوتبال در آفريقاي جنوبي از 25 فروردين تا 17 ارديبهشت ماه برگزار مي شود.

ليست فوق مربوط به اردوي آفريقاي جنوبي است و پيش از اردوي بعدي، اسامي بازيکنان دعوت شده به اردوي اتريش اعلام خواهد شد.

مهاجم تراکتورسازي آقاي گل سيزدهمين دوره رقابت‌هاي ليگ برتر شد.


 در پايان فصل سيزدهم رقابت‌هاي ليگ برتر باشگاه‌هاي ايران کريم انصاري‌فرد از تراکتورسازي تبريز با زدن 14 گل به عنوان آقاي گل رقابت‌هاي اين فصل انتخاب شد.

**رده‌بندي گلزنان در پايان فصل سيزدهم به شرح زير است:

14 گل: کريم انصاري‌فرد (تراکتورسازي)

13 گل: رضا عنايتي (صباي قم)

12 گل: مهرداد بايرامي (گسترش فولاد)

11 گل: رضا نوروزي (نفت تهران) - مهدي دغاغله (ملوان)

تيم فوتبال فولاد خوزستان براي دومين بار قهرمان ليگ برتر شد.


تيم فوتبال فولاد خوزستان با 57 امتياز قهرمان سيزدهمين دوره ليگ برتر شد.

تيم فولاد امروز (جمعه) در هفته سي‌ام رقابت‌هاي ليگ برتر موفق شد با نتيجه يک بر صفر ميزبانش گسترش فولاد تبريز را شکست دهد و به دومين قهرماني‌اش در تاريخ رقابت‌هاي ليگ برتر برسد.

تک‌گل تيم فولاد را مهرداد جماعتي در دقيقه 37 به ثمر رساند.

در پايان سي‌امين دوره ليگ برتر تيم‌ پرسپوليس با 55 امتياز، نفت با 54 امتياز و تفاضل گل16+، سپاهان با 54 امتياز و تفاضل گل 16+ (گل زده کمتر نسبت به نفت) و استقلال با 53 امتياز به ترتيب در رده‌هاي دوم تا پنجم ليگ جاي گرفتند.

علاوه بر تراکتورسازي که با قهرماني در جام حذفي جواز حضور در ليگ قهرمانان آسيا را گرفته بود تيم‌هاي فولاد و پرسپوليس به صورت مستقيم و تيم نفت به پلي‌آف ليگ قهرمانان آسيا راه يافتند.



پرسپوليس در ديدار حساس خود در هفته پاياني ليگ برتر مقابل استقلال خوزستان به پيروزي رسيد و 55 امتيازي شد.


ديدار تيم‌هاي استقلال خوزستان و پرسپوليس در هفته بيست و نهم ليگ برتر، از ساعت 19 در ورزشگاه غدير اهواز آغاز شد که در پايان شاگردان علي دايي با تک گل عباس زاده به پيروزي رسيدند و سهميه آسيا را کسب کردند.

در دقيقه 3، نخستين موقعيت خطرناک بازي از سوي استقلال اهواز ايجاد شد که شوت خوب ميداوودي با اختلاف کمي از کنار دروازه نيلسون به بيرون رفت.

دقيقه 7، پرسپوليسي‌ها که کمي بر بازي مسلط شده بودند، صاحب يک ضربه کرنر شدند که پس از پاس رو به بيرون، مسلمان پشت محوطه يک شوت محکم را شليک کرد که توپ بعد از برخورد با دغاه تيم ميزبان برگشت داده شد.

دقيقه 8، شاگردان ويسي باز هم از سمت راست دفاع پرسپوليس با شوت سنگين کلاه‌کج خطرساز شدند که اين توپ را نيلسون به کرنر فرستاد.

بازي در حالي در ورزشگاه غدير آغاز شد که نزديک به 2 هزار نفر جدال حساس دو تيم را از نزديک مي‌ديدند.

دقيقه 28، پيام صادقيان با يک استارت تند و تيز از "کولي‌بالي" مدافع اهل مالي استقلال خوزستان رد شد که با خطاي اين بازيکن متوقف شد اما زماني که در حال افتادن روي زمين بود به مانند دفعات گذشته از کوره در رفت و پاي خود را به سمت اين بازيکن پرتاب کرد اما پايش به زمين خورد تا خطر اخراج از بيخ گوشش رد شود.

دقيقه 32، پرسپوليس ضربه پنالتي که با خطاي هند به دست آمده بود، را بوسيله محمد عباس‌زاده بدست آمده بود به گل تبديل کرد تا يک بر صفر پيش بيفتد. ارسال عاليشاه از سمت راست دروازه استقلال خوزستان با خطاي هند مدافع اين تيم محمدابراهيم خسروي همراه شد که جهانبازي بلافاصله نقطه پنالتي را نشان داد.

** نيمه دوم

در اين نيمه پرسپوليس که به نتيجه دلخواه خود رسيده بود با استفاده از تجربه بازيکنانش بازيگرداني مي‌کرد و جريان بازي را در اختيار گرفته بود.

دقيقه 67، ارسال خطرناک آبي‌پوشان ميزبان به روي دروازه پرسپوليس نزديک بود که به موقعيتي خطرناک تبديل شود. ميداوودي ر موقعيتي تقريبا تک به تک با نيلسون قرار گرفت اما با جلو آمدن دروازه‌بان برزيلي کارش سخت شد و در برگشت هم تعادل خود را از دست داد.

دقيقه 72، کرنر اميد عاليشاه از سمت راست دروازه ميزبان به تير دو فرستاده شد و در حالي که پرويز کريمي به اشتباه خروج کرده بود بنگر فرصت داشت تا دروازه خالي را باز کند اما ضربه او در حالتي نامتعادل از کنار دروازه به اوت رفت.

فرزاد حاتمي و محمدرضا خلعتبري در 15 دقيقه پاياني بازي به جاي عباس‌زاده و عاليشاه وارد ميدان شدند.

ترکيب استقلال خوزستان: پرويز کريمي، محمد طيبي، موسي کوليبالي، حسين کعبي، محمد ابراهيم خسروي، عبدالکريم شاهوردي، ادريس ترائوره ، محمد تيغ نورد، عادل کلاه‌کج، محمد اوساني، ميلاد ميداوودي

ترکيب پرسپوليس: نيلسون، سيدجلال حسيني، محسن بنگر، مهرداد پولادي، حسين ماهيني، رضا حقيقي، مهرداد کفگشري، اميد عاليشاه، محسن مسلمان، محمد عباس زاده و پيام صادقيان

قرعه‌کشي مرحله نيمه‌نهايي ليگ قهرمانان اروپا بايرن مونيخ را برابر رئال مادريد قرار دارد و تيم‌هاي چلسي و اتلتيکومادريد را به دوئل با يکديگر محکوم کرد.


مراسم قرعه‌کشي مرحله نيمه نهايي ليگ قهرمانان اروپا، ظهر امروز (جمعه) در مقر يوفا در شهر نيون سوئيس برگزار شد که در آن مشخص شد تيم بايرن مونيخ، قهرمان فصل گذشته اين رقابت‌ها براي دفاع از اين عنوان بايد به مصاف رئال مادريد اسپانيا برود.

 در ديگر ديدار اين مرحله چلسي انگليس و اتلتيکومادريد اسپانيا با هم روبه‌رو خواهند شد.

تاريخ برنامه اين بازي‌ها به شرح زير است:

دور رفت:

2 ارديبهشت، ساعت 23:15 به وقت تهران

رئال مادريد – بايرن مونيخ

اتلتيکومادريد - چلسي

دور برگشت:

9 ارديبهشت، ساعت 23:15 به وقت تهران

بايرن مونيخ – رئال مادريد

چلسي – اتلتيکومادريد

فينال اين دوره از رقابت‌ها 3 خرداد در ليسبون پرتغال برگزار مي‌شود.
جنگ دوباره ی دایی و کریمی/ توپ و میدان در اختیار جادوگر!

 

 

 

 

 

 

 

 

کریمی امروز در حالی به شدت علیه دایی صحبت کرد که از موضع قهرمان صحبت می کرد و البته دایی این روزها وضعیت خوبی همراه با تیمش ندارد

 

علی دایی و علی کریمی هیچ وقت نتوانستند هم دیگر را تحمل کنند و همواره رابطه شان نا مطلوب بوده است. حدود دو ماه پیش بود که دایی و کریمی به پر و پای یکدیگر پیچیدند و علیه یکدیگر مصاحبه کردند. در آن زمان اوضاع پرسپولیس بسیار مطلوب بود و دایی در اوج قرار داشت و همین دیالوگ های رد و بدل شده طرفداران را از جادوگر دلخور کرد و دایی نقش پیروز جنگ ستارگان را بر عهده داشت.
اما دیری نپایید که دایی با نتایج بدی که کسب کرد از قله ی محبوبیت به سمت پایین پرت شد و در زمانی که خوشبین ترین طرفدار پرسپولیس هم به کسب جام در این فصل امیدی ندارد جادوگر سوار بر تراکتور توانست پس از سال ها هم خودش قهرمانی را کسب کند و هم تراکتورسازی را به قهرمانی برساند. حالا کریمی بر قله ی افتخار قرار دارد و دست بالا را در اختیار دارد و پس از آن اتفاقات حالا علیه دایی جبهه می گیرد و دل خودش را خُنک می کند. .
کریمی امروز دق دلی اش را سر دایی خالی کرد و حتی از دوران تیم ملی هم صحبت کرد. وی در ابتدا اعلام کرد دایی در قراردادش آورده که نباید با من قراردادی امضا کنند.
این بازیکن که درباره چرایی همکاری نکردن با دایی صحبت می کرد گفت: یازی نمی‌بینم که با طرف خود کار کنم وقتی در قراردادشان شرط عدم حضور من را می‌گذارند چه کاری باید انجام دهم؟ چطور می‌توانم کار کنم؟
کریمی حتی لحنش را تندتر کرده و در این باره گفته این آقایان اینقدر فکرشان هم کار نمی‌کند که لااقل پیشنهادی بدهند و بگویند به توافق نرسیدیم. زمان انصاری‌فرد هم من از پرسپولیس رفتم اما دم او گرم که مرا صدا کرد و گفت به نتیجه نرسیدیم.
اما این آقایان چه کاری کردند؟ حتی یک بار هم با من تماس نگرفتند. این کارها را با امثال من و مهدوی‌کیا و خیلی از بازیکنان دیگر کردند اسم نمی‌آورم زیرا همین بازیکنان بودند که با آنها چنین رفتارهایی صورت گرفت.

کریمی در باره اینکه چرا از قدیم الایام رابطه اش با دایی خوب نبوده از اردوهای تیم ملی و تمرینات سخن گفت. جادوگر در این مورد گفت:
نوع برخورد چنین موضوعی را به وجود می‌آورد شما می‌توانید از تمام بازیکنان بپرسید هر بازیکن جوانی که به تیم می‌آمد به گونه‌‌ای اذیت می‌شد می‌توانید از گل‌محمدی، نویدکیا و این بازیکنانی که شاهد زنده هستند بپرسید. نوع برخورد این مسائل را به وجود می‌آورد.
وی با یادآوری آنکه در تیم ملی، دایی سالاری بوده است و وی با اخلاق هایش باعث شده بود خیلی ها رابطه ی خوبی با وی نداشته باشند گفت یک بازیکن اگر به صورت معمولی هم از این آقا توپ می گرفت او برمی‌گشت و به او چیزی می‌گفت این مسائل تمام شد من می‌‌گویم افراد نباید گذشته خود را فراموش کنند هم‌اکنون هم به گونه ا‌ی هستند که با داد و بیداد کار خود را پیش می‌برند
کریمی حتی در گفتگو با خبرنگاران گفت دایی از بازیکنان جوانتر انتظار احترام داشت اما اینگونه نیست که حتما بازیکنان کوچک‌تر احترام بگذارند باید احترام متقابل باشد.

حال باید دید علی دایی هم پاسخی به مصاحبه ی تند کریمی خواهد داد یا خیر؟! البته دایی آنقدر خویشتن دار نیست که از این مصاحبه ی سفت و سخت به راحتی عبور کند. اما سرنوشت پیاپی در دست تغییر است و اکنون کریمی است که در موضع یک برنده صحبت می کند

دو عکس از کودکی عادل فردوسی پور/ شگفت انگیزه!

 


 

 

 

 

 

دو عکس جالب از عادل فردوسی پور و از زمان کودکی اش به بیرون درز کرده که واقعا جالب است

 
عادل فردوسی پور بی شک یکی از محبوب ترین عوامل صدا سیما است که با برنامه ی 90 اش سال هاست که می درخشد. اما از زندگی خصوصی عادل به ندرت چیزی به بیرون درز می کند و عادل سلبریتی وار زندگی نمی کند. این مجری تلویزیون حتی به سختی تن به مصاحبه می دهد . اما دو عکس جالب از عادل فردوسی پور و از زمان کودکی اش به بیرون درز کرده که واقعا جالب است. عادل از دوران کودکی اش بسار کم تغییر کرده و پس از 38 سال به راحتی می توان از عکس کودکی اش تشخیص اش داد. خودتان در زیر مشاهده کنید:

http://upload7.ir/imgs/2014-02/75284956392479004767.jpg

http://upload7.ir/imgs/2014-02/41542427407488173777.jpg
عکس روز: لباس دوم اسپانیا در جام جهانی

 

 

 

 

 

بعد از طراحی پیراهن دوم اسپانیا برای جام جهانی 2014، مشخص شد که این پیراهن به رنگ مشکی خواهد بود.

 

کمپانی آدیداس لباس دوم تیم ملی اسپانیا را طراحی کرده و این لباس به رنگ مشکی است وخطوط زرد رنگی روی پیراهن و شورت ورزشی این تیم دیده می شود.

یک ستاره به نشانه تنها قهرمانی ماتادورها در جام جهانی که در سال 2010 به دست آمد نیز روی سینه پیراهن و در بخش پائینی شورت ورزشی قرار داده شده است

 

 

یک شنبه 20 بهمن 1392برچسب:تساوي پرسپوليس و فجرسپاسي, :: 17:29 ::  نويسنده : Lima

تيم فوتبال پرسپوليس مقابل تيم فجرسپاسي متوقف شد تا به طور موقت هم به صدر جدول نرسد.


در ادامه هفته بيست و ششم ليگ برتر فوتبال، پرسپوليس از ساعت 14و 30 دقيقه در ورزشگاه حافظيه شيراز به مصاف فجرسپاسي رفت که بازي با نتيجه مساوي يک بر يک مساوي به پايان رسيد.
 
فجر سپاسي که در رده پانزدهم جدول قرار دارد براي اينکه به بقا در ليگ برتر اميدوار باشد بازي را هجومي آغاز کرد و در 20 دقيقه اول مسابقه يکي دو موقعيت بر روي دروازه پرسپوليس خلق کرد و بعد از آن بازي به تعادل کشيده شد.

در دقيقه 34 شوت از راه دور حسين ماهيني را صالح‌خليل آزاد دروازه‌بان فجر به خوبي مهار کرد.

در نيمه دوم پرسپوليس بازي را هجومي آغاز کرد و در دقيقه 50 ضربه کاشته ارسالي محسن مسلمان را سيد جلال حسيني با ضربه سر به سمت دروازه فجر زد که توپ بعد از اصابت به مدافع فجر وارد دروازه اين تيم شد.

بعد از گل محمود ياوري سرمربي فجر معتقد بود که داور به اشتباه به سود پرسپوليس اعلام خطا کرده و به داور اعتراض‌هاي زيادي داشت.

در دقيقه 62 شوت مهرداد کريميان به تيرک عمودي دروازه‌ پرسپوليس اصابت کرد. بازيکنان فجر از توپ برگشتي استفاده کنند.

فجر بعد از اين صحنه هم حملات خطرناک زيادي روي دروازه پرسپوليس انجام دادند.

در دقيقه 65 جلال عليمحمدي با يک شوت از داخل محوطه جريمه گل فجرسپاسي را به ثمر رساند تا بازي مساوي شود.

بعد از گل هم فجري‌ها همچنان بر روي دروازه پرسپوليس حمله کرد.

البرز حاجي‌پور داور اين مسابقه به ميثم خداشناس، مهرداد کريميان و سيامک کوهنورد و عليمحمدي از فجرسپاسي و محسن مسلمان، سيدجلال حسيني و محمد نوري از پرسپوليس کارت زرد نشان داد.

پرسپوليس در صورت پيروزي در اين ديدار مي‌توانست به طور موقت به صدر جدول برسد اما سرخپوشان صدرنشيني را دوست نداشتند. آنها سه روز در هفته گذشته بخاطر پرداخت نشدن مطالبات‌شان تمرين نکرده بودند. پرسپوليس اکنون 45 امتيازي شد و در همان رده چهارم باقي ماند.

فجرسپاسي هم با 21 امتياز در ده پانزدهم جدول باقي ماند.

*ترکيب فجرسپاسي:

صالح خليل آزاد، حميد جوکار، محمد حيدري( از دقيقه 65 محمد نزهتي)، علي جليلي، سعيد قزل، رامتين سليمان‌زاده، مهرداد کريميان، سيامک کوهنورد، جلال عليمحمدي، ميثم خداشناس ( از دقيقه 89 مسعود ريکي) و سمير بکريچ( از دقيقه 89 آرمان رمضاني)

سرمربي: محمود ياوري

*ترکيب پرسپوليس:

نيلسون، جلال حسيني، محسن بنگر( از دقيقه 82 عليرضا نورمحمدي)، ميثم حسيني، حسين ماهيني، محسن مسلمان( از دقيقه 57 پيام صادقيان)، رضا حقيقي، محمد نوري، حميدرضا علي‌عسگر( از دقيقه 74 سيدمهدي سيدصالحي)، محمدرضا خلعتبري و محمد عباس‌زاده

سرمربي: علي دايي

تيم فوتبال رئال مادريد با درخشش مهاجم فرانسوي خود به پيروزي رسيد.


 از هفته بيست و سوم لاليگا اسپانيا، تيم فوتبال رئال مادريد که کريستيانو رونالدو مرد سال 2013 جهان را به دليل محروميت در اختيار نداشت، با درخشش کريم بنزما مهاجم فرانسوي خود و گرت بيل گران‌ترين بازيکن تاريخ فوتبال موفق شد در ورزشگاه خانگي خود سانتياگو برنابئو با نتيجه 4 بر 2 بر ويارئال غلبه کند.
در اين ديدار بنزما دو گل زد و گرت بيل يک گل زد و يک پاس گل داد.

قوهاي سپيد مادريد در اين ديدار توسط بنزما در دقايق 25 و 76 ، گرت بيل 7 و رودريگز 64 به گل رسيدند و گل‌هاي ويارئال نيز توسط ماريو در دقيقه 43 و دوس‌سانتوس 69 به ثمر رسيد.

رئال مادريد با اين برد 57 امتيازي شد و هم امتياز با اتلتيکو مادريد صدرنشين و به دليل تفاضل گل کمتر در رده دوم قرار گرفت.

بارسلونا هم با برد دو بر صفر مقابل رئال سوسيه‌داد از حالا خود را در فينال کوپا دل‌ري مي‌بيند.


به احتمال زياد شاهد ديدار بارسا و رئال در فينال جام حذفي خواهيم بود.

بارسلونا هم با برد دو بر صفر مقابل رئال سوسيه‌داد از حالا خود را در فينال کوپا دل‌ري مي‌بيند.

رئال مادريد در ديگر ديدار دور رفت نيمه‌نهايي توانست اتلتيکو را سه بر صفر شکست دهد و بارسا هم سوسيه‌داد ده‌نفره را دو بر صفر برد.

سوسيه‌داد در دقايق ابتدايي در ضدحملات خطرناک نشان مي‌داد و يک بار شوت آنتوان گريزمن روي پاس کارلوس ولا را خوسه پينتو عالي دفع کرد. اما سپس توفان حملات بارسا آغاز شد و اين تيم موقعيت‌هاي فراواني را با درخشش سوبيکاراي و با بداقبالي از دست داد.

در يکي از اين حملات بود که ضربه ايستگاهي ليونل مسي به تير دروازه حريف برخورد کرد.

داور در نيمه اول چندين اشتباه داشت. او دو خطاي خشن پياپي سوسيه‌داد، که يکي از ضربه بدي با آرنج به صورت فابرگاس بود را با دادن کارت جريمه نکرد، و اشتباه بزرگ او اين بود که خطاي پنالتي واضح خاوير ماسچرانو روي ولا را ناديده گرفت؛ خطايي که مي‌توانست منجر به کارت قرمز براي بازيکن آرژانتيني شود.

لحظاتي پس از آن صحنه بود که سرخيو بوسکتس روي پاس پدرو با ضربه‌اي دقيق دروازه حريف را باز کرد و سپس اينيگو مارتينس به دليل اعتراض شديد به داور کارت قرمز گرفت.

فشار بارسا در نيمه دوم هم شديد بود و اين تيم در دقيقه 60 به گل دوم رسيد. الکسيس سانچس در فراري عالي روي پاس فابرگاس به پيش تاخت و ضربه او را سوبيکاراي دفع کرد و توپ به تير خورد، اما زماني که يون آنسوتگي تلاش کرد توپ را دور کند توپ به دروازه‌بان برخورد کرد و به درون دروازه رفت.

مردان تاتا مارتينو به حملات خود ادامه دادند اما نتوانستند گل ديگري بزنند و بازي با همان نتيجه به پايان رسيد.

در حالی كه رسانه ها خبر از بدهی 60 میلیاردی باقیمانده روی دست علی پروین خبر داده اند بازیكنان پرسپولیس برای رسیدن به پولشان دست به اعتصاب زدند.


 

 

 

 


 

 

سرمربی پرتغالی چلسی درصحبتهایی یادبازی تیمش اینتر، در بارسلونا و درسال 2010 افتاده است

 

ژوزه مورینیو در پایان بازی تیمش مقابل منچسترسیتی شاد و خوشحال بود و با خبرنگاران به شوخی وخنده می پرداخت.

آقای خاص در پایان این بازی با یادآوری بازی اینتر، بارسلونا در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا در سال 2010 که با صعود اینتر به فینال سانتیاگو برنابئو همراه بود، گفت:« بازی بارسلونا- اینتر زیباترین بازی 50 سال اخیر بود. ما در بازی رفت 1-3 برده بودیم و بعد در بازی برگشت به نظر می رسید که بازی می بایست با 4یا5 گل به پایان می رسید. ما می دانستیم که باید بازی اول را در خانه برگزار کنیم و درنتیجه مطلع بودیم که بازی برگشت بازی خیلی سختی بود. قبل از آغاز بازی رفت می دانستیم که اگر در سن سیرو نبریم،شانسی برای صعود پیش رویمان قرار نمی گرفت. در بازی برگشت در نوکمپ، وقتی مجبور می شوی که با 10 بازیکن بازی کنی، یک هواپیما جلوی دروازه ات پارک می کنی.»

تيم فوتبال رئال مادريد در ورزشگاه خانگي خود در دربي مادريد به پيروزي قاطع دست يافت.


در نخستين ديدار از دور رفت نيمه نهايي جام حذفي اسپانيا موسوم به کوپا دل‌ري، تيم فوتبال رئال مادريد در ورزشگاه خانگي خود سانتياگو برنابئو در دربي مادريد ميزبان اتلتيکو مادريد صدرنشين فعلي لاليگا بود که اين ديدار در نهايت با برد قاطعانه 3 بر صفر رئال مادريد به پايان رسيد تا رئال با خيالي آسوده به بازي برگشت فکر کند و يک قدم به فينال اين رقابت‌ها نزديک‌تر شود.

به گزارش فارس، در اين ديدار اينسوا در دقيقه 17 (گل به خودي)، خوزه رودريگز 57 و مراندا 73 (گل به خودي) براي رئال گلزني کردند.

در ديگر ديدار نيمه نهايي از دقايقي ديگر بارسلونا در نيوکمپ از رئال سوسيداد پذيرايي مي‌کند.

ماریو بالوتلی که در زمان آلگری شایعاتی مبنی بر جدایی‌اش از میلان شنیده می‌شد در ۴ بازی اخیرش موفق به زدن ۴ گل شد. او در این فصل با این که در بیشتر بازی‌های تیمش مصدوم بوده است اما توانسته در ترکیب میلان تاثیرگذار ظاهر شود. سوپر ماریو همیشه مدل موهای عجیبی داشته است که این عکس مربوط به آخرین مدل موی او است و به زودی با چنین چهره‌ای در میادین ظاهر خواهد شد.

 

تيم فوتبال استقلال در خانه مغلوب مس شد تا شاگردان بوناچيچ حريف تراکتورسازي در فينال جام حذفي شوند.


ديدار استقلال و مس کرمان در مرحله نيمه نهايي جام حذفي که از ساعت 17 در ورزشگاه آزادي و در هواي برفي آغاز شده بود با برتري 2 بر يک مس خاتمه يافت تا استقلال در خانه از رسيدن به فينال بازبماند.

برخلاف انتظار اين تيم مس بود که بازي را تهاجمي آغاز کرد و لوسيانو ادينهو دقيقه 7 ضربه خطا در پشت محوطه جريمه را به تور دروازه رحمتي و استقلال دوخت. با اين گل شاگردان قلعه نويي به خود آمدند و حملات استقلال هم آغاز شد. امير حسين صادقي در دقيقه 12 به شادي مسي‌ها خاتمه داد و روي يک ضربه ايستگاهي ارسال شده با ضربه سر گل تساوي آبي پوشان را وارد دروازه رودباريان کرد.

بعد از اين گل باز هم حمله در دستور کار استقلال و ضد حمله در متن برنامه بازي مس قرار داشت اما رد و بدل شدن 2 گل زودهنگام احتياط دو تيم را هم افزايش داده بود تا تجمع در ميانه ميدان و دل بستن به ارسال هاي بلند به سياست غالب بازي در دقايق مياني نيمه نخست تبديل شود. دقيقه 25 ناگهان موج حمله تيم مس درون محوطه جريمه استقلال با چند رفت و برگشت به شوت ترشيز ختم شد که رحمتي توپ را مهار کرد.

بعد از افت بازي تنها در دقيقه 44 بود که شوت ادينيو يخ بازي را آب کرد که اين توپ را هم رحمتي به زحمت دفع کرد تا در نهايت نيمه نخست با تساوي يک بر يک تمام شود.

در نيمه دوم بازي به جز چند شوت به دروازه و درگيري هاي ميانه ميدان اتفاق خاصي نداشت و گويا دو تيم از همان ابتداي نيمه دوم خود را براي رفتن بازي به وقت اضافه آماده کرده بودند با اين حال در دقايق پاياني همه چيز عوض شد و ادينيو در دقيقه 85 با استفاده از ضد حمله تيمش گل دوم خود و مس را به ثمر رساند تا تيمي که براي بقا در ليگ برتر تلاش مي کند با برتري 2 بر يک در اين ديدار به فينال جام حذفي راه پيدا کند.

بدين ترتيب مس 25 بهمن در ديدار نهايي جام حذفي به مصاف تراکتورسازي خواهد رفت. ميزبان اين ديدار فردا با قرعه‌کشي مشخص مي‌شود.

تراکتورسازي با شکست فولاد خوزستان راهي ديدار نهايي جام حذفي فوتبال باشگاه‌هاي ايران شد.


سعيد دقيقي با تک گل دقيقه 76 خود تراکتورسازي را برابر حريف خوزستاني‌اش به پيروزي رساند تا سرخ‌پوشان تبريزي 25 بهمن در ديدار نهايي جام حذفي فوتبال باشگاه‌هاي ايران برابر يکي از دو تيم استقلال تهران يا مس کرمان حاضر شوند.

تراکتورسازي در دور يک چهارم نهايي راه آهن سورينت را با نتيجه 2 بر صفر از پيش رو برداشته و به نيمه نهايي رسيده بود. فولاد خوزستان هم با شکست پرسپوليس در ضربه‌هاي پنالتي توانست خود را در جمع چهار تيم پاياني اين رقابت‌ها حاضر ببيند.

ديگر ديدار مرحله نيمه‌ نهايي را تا دقايقي ديگر تيم‌هاي استقلال تهران و مس کرمان در ورزشگاه آزادي برگزار مي‌کنند.

 

رقم بزرگ قرار داد علی دایی فاش شد!

 

 

 

 

 

 

 

اسطوره فوتبال ایران به عنوان گران ترین مربی حال حاضر فوتبال ایران در پرسپولیس مشغول به كار است

 

علی دایی که تاکنون فقط یک قهرمانی در لیگ برتر با سایپا را در کارنامه اش دارد و در کنار این توانسته دو قهرمانی جام حذفی را برای پرسپولیس به ارمغان بیاورد اکنون گران ترین مربی حال حاضر فوتبال ایران است.

علی دایی که همواره خواسته در هر چیزی اولین باشد اکنون در دستمزد هم، اسطوره و رکوردزن شده است. او که از تعصب زیادش به پرسپولیس دم می زند روزی که پای میز مذاکره با رویانیان نشست وقتی بر سر رقم درخواستی با رویانیان به توافق رسید، آن مصاحبه های آتشین علیه رویانیان را فراموش کرد.

رویانیان زمانی که برای دعوت از یکی از پیشکسوتان پرسپولیس جهت حضور در مراسم پنجاه سالگی باشگاه به دفتر وی رفته بود در آن جلسه از رقم دو میلیاردی قرارداد دایی با پرسپولیس پرده برداری کرد.

حتی گفته می شود اتومبیل مازراتی آقای اسطوره بابت بخشی از قرارداد دایی با پرسپولیس بوده که صحت و سقم آن هنوز قطعی نیست.

مايلي كهن در خصوص اتفاقات بازي با شاهين بوشهر گفت:« زماني كه به بوشهر رفتيم، دوست يكي از آقايان مديرعامل موقت شاهين بود و با دستور او، تماشاگران روی سكوها حسابي از خجالت حميد استيلي درآمد.

 

محمد مايلي‌كهن در آخرين صحبت‌هايش حسابي به علي دايي تاخته و او را يكي از تباني‌كاران فوتبال كشور دانسته است.مايلي كهن اسمي از دايي نبرده اما كدهايي كه او داده فقط و فقط به دايي برمي‌گردد. او با اعلام اينكه آقايان در تيم قبلي‌شان هم كارت به كارت مي‌كردند، به زماني اشاره دارد كه دايي در سايپا تيمش را قهرمان كرده بود. زيرا مايلي‌كهن بعد از مدتي سرمربي همان تيم شده و آمار تخلف‌هاي تيم را داشته است. او در بخشي از صحبت‌هايش هم به زماني اشاره كرد كه مديرفني پرسپوليس بوده و حميد استيلي سرمربيگري اين تيم را برعهده داشته.

مايلي كهن در خصوص اتفاقات بازي با شاهين بوشهر گفت:« زماني كه به بوشهر رفتيم، دوست يكي از آقايان مديرعامل موقت شاهين بود و با دستور او، تماشاگران روي سكوها حسابي از خجالت حميد استيلي درآمد. آنها شعار استيلي يادت باشه ..... سرورته، حسابي استيلي را تحت فشار قرار دادند.»

بر كسي پوشيده نيست زماني كه استيلي سرمربي پرسپوليس بود، بهمن دهقان، مديرعامل موقت شاهين شده بود و او هم كه يكي از دوستان صميمي دايي و وكيل اوست. حال بايد ديد كميته انضباطي به اين صحبت‌هاي مايلي كهن استناد مي‌كند و پرونده دايي در سايپا را هم مورد بررسي قرار مي‌دهد يا خير.

 

انتقال این دو بازیکن آبی شرط و شروط دارد!

 

 

 

 

 

 

 

قائم مقام باشگاه استقلال خوزستان شرط انتقال دو بازیکن خود به جمع آبی پوشان پایتخت را اعلام کرد.

 

به احتمال زیاد تیم فوتبال استقلال برای حضور در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا چند بازیکن قرضی از سایر تیم‌های داخل در اختیار بگیرد.

از جمله این بازیکنان ایمان مبعلی و میلاد میداودی هستند که این فصل در استقلال صنعتی خوزستان بازی می‌کند. امیر قلعه نویی سرمربی استقلال هم روز گذشته در نشست خبری تاکید کرد که به مبعلی برای لیگ قهرمانان آسیا نیاز دارد.

با این حال علی پورکیانی قائم مقام باشگاه استقلال صنعتی درباره انتقال مبعلی به استقلال تهران گفت: «هنوز نامه‌ای از باشگاه استقلال تهران برای جذب مبعلی به دست ما نرسیده است و درخواستی در این زمینه ندیده‌ایم!»

وی تاکید کرد: «ما باید منتظر نتایج تیم خودمان بمانیم. در صورتی که تیم خودمان به نتیجه نیازی نداشته باشد و خیالمان بابت ماندن در لیگ راحت شود، نه تنها با استقلال بلکه با هر تیمی از ایران همکاری خواهیم کرد! در غیر اینصورت تیم خودمان در اولویت است.»

گفتنی است استقلال صنعتی در حال حاضر با 27 امتیاز در رده یازدهم جدول قرار دارد و در دو هفته آینده با صبای قم و داماش گیلان بازی خواهد داشت. به نظر می‌رسد این تیم کار سختی برای بقا ندارد و به زودی شاهد بازگشت ایمان و میلاد به استقلال خواهیم بود.

تيم فوتبال چلسي دوشنبه در آخرين ديدار از هفته بيست و چهارم ليگ برتر انگليس با نتيجه يک بر صفر ميزبان خود منچسترسيتي را شکست داد.


هفته بيست‌ و چهارم رقابت‌هاي ليگ برتر انگليس شب گذشته (دوشنبه) با برگزاري يک ديدار به پايان رسيد که در آن دو تيم منچستر‌سيتي و چلسي در ورزشگاه اتحاد به مصاف هم رفتند. منچستر‌سيتي اين فصل موفق شده بود همه ديدار‌هاي خانگي خود را با پيروزي پشت سر بگذارد و همچنين از سال 2010 در تمام ديدار‌هاي خانگي خود در ليگ برتر موفق شده بود گلزني کند.

در نيمه اول شاهد بازي جذاب و زيبا از سوي دو تيم بوديم. ابتدا اين منچسترسيتي بود که روي ناهماهنگي مدافعان چلسي حمله مي‌کرد و موقعيت‌هاي خوبي داشت. سيلوا از دو متري دروازه توپ ساده‌اي را از دست داد تا بازي مساوي بماند. بعد از اين حمله باز هم چلسي دست به کار شد و اين بار هازارد با حرکات خود خط دفاع سيتي را آزار داد.

جدي‌ترين موقعيت نيمه اول را بازيکنان چلسي از دست دادند که راميرس در حالي که با دروازه‌بان سيتي در حالت تک به تک قرار داشت توپ را به دستان جو هارت کوبيد اما طولي نکشيد که در دقيقه 32 برانسيلاو ايوانوويچ موفق شد با شوتي سرکش گل نخست بازي را به ثمر برساند.

پس از اين گل سيتي چند حمله داشت ولي ضربات ژکو يکي پس از ديگري بيرون مي‌رفتند. در اواخر نيمه اول، هازارد از چپ حرکت کرد و با پاسي ديدني اتوئو را با دروازه خالي سيتي تنها گذاشت ولي مهاجم کامروني توپ را به ديرک دروازه زد تا نيمه نخست بازي با برتري يک بر صفر چلسي به پايان برسد.

در نيمه دوم نيز باز‌هم چلسي سراپا حمله بود و اين‌بار نمانيا ماتيچ خريد جديد چلسي با شوتي از راه دور خطرساز شد که ضربه اين بازيکن نيز به تير دروازه اصابت کرد. چند دقيقه بعد داويد سيلوا موقعيتي عالي از دست داد.

در ادامه مسابقه کيهيل از روي يک ضربه کرنر بار ديگر تير دروازه هارت را براي بار سوم به لرزه در آورد. در ادامه موقعيت‌هاي سيتي به ثمر نرسيد تا بازي با همان نتيجه يک بر صفر به اتمام برسد و سيتي اولين شکست خانگي خود در اين فصل ليگ برتر را متحمل شود.

بدين ترتيب چلسي هم‌امتياز با منچسترسيتي و تنها با دو امتياز کمتر از آرسنال در رده سوم ليگ باقي ماند.

ترکيب چلسي: چک، ايوانويچ، کيهيل، تري، ازپيليکوئتا، لوييز، ماتيچ، راميرس، هازارد (با)، ويليان (ميکل)، اتوئو (اسکار)

نيمکت: شوارزر، ميکل، کول، لمپارد، محمد صلاح، دمبا با، اسکار

کارت زرد: ويليان، ايوانويچ، ماتيچ

گل: ايوانويچ (33)

ترکيب منچسترسيتي: هارت، زابالتا، کومپاني، ناستاسيچ، کولاروف، ناواس، توره، ديميکليس، سيلوا، ژکو، نگردو (يووتيچ)

نيمکت: پانتيليمون، بوياتا، کليچي، ميلنر، رادول، لوپس، يووتيچ

کارت زرد: دي ميکليس، کولاروف، ناستاسيچ

تيم ملي بسکتبال کشورمان در جام جهاني 2014 با تيم هاي اسپانيا، صربستان، مصر، برزيل و فرانسه در گروه A قرار گرفت.


   تيم ملي بسکتبال ايران که با قهرماني در قاره کهن بليت اسپانيا را بدست آورده است حالا بايد خود را براي رقابت با اين تيم ها آماده کند.

جام جهاني بسکتبال شهريور سال آينده برگزار مي شود و تيم ملي زير نظر مهمد بچيروويچ از اوايل سال آينده وارد اردو خواهد شد.

گروه بندي کامل به شرح زير است:

گروه A:

اسپانيا – ايران – مصر – صربستان - برزيل - فرانسه

گروه B:

آرژانتين - سنگال – فيليپين – پورتوريکو – يونان - کرواسي

گروه C:

آمريکا – فنلاند – نيوزلند – ترکيه – جمهوري دومينيکن - اوکراين

گروه D:

ليتواني – آنگولا – کره جنوبي – مکزيک – استراليا - اسلووني

تيم فوتبال رئال مادريد در ديدار مقابل اتلتيک بيلبائو متوقف شد تا هم‌امتياز بارسلونا شود.


 رئال مادريد در سن مامس خانه اتلتيک بيلبائو به ميدان رفت و اين بازي با تساوي يک بر يک به پايان رسيد.

در اين بازي خسه روئريگوئر در دقيقه 65 براي کهکشاني‌ها گل زد و گومز در دقيقه 72 بازي را به تساوي کشاند.

ضمن اينکه کريستيانو رونالدو دارنده توپ طلاي سال 2013 در دقيقه 75 با دريافت کارت قرمز از زمين اخراج شد.

شاگردان آنچلوتي بهترين فرصت را داشتند تا با برد در خانه حريف، بارسا را پشت‌سر بگذارند اما اين اتفاق رخ نداد و آن‌ها با فرصت سوزي هم‌امتياز کاتالان‌ها با 54 امتياز در مکان سوم باقي ماندند.

پيش از اين ديدار اتلتيکو با برتري مقابل سوسيه‌داد با 57 امتياز به صدر لاليگا صعود کرده بود.

 

 
 

 

 

یک منبع آگاه در فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی به سایت گل گفت که توافقات بین دو طرف صورت گرفته و کی روش از روز 1 جولای هدایت تیم ملی این کشور را برعهده می گیرد.

 
به گزارش بخش آفریقای جنوبی ، کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی ایران، با فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی به توافق رسید و از تابستان آینده هدایت تیم ملی این کشور را برعهده خواهد گرفت.

یک منبع آگاه در فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی  گفت که توافقات بین دو طرف صورت گرفته و کی روش از روز 1 جولای هدایت تیم ملی این کشور را برعهده می گیرد.

این منبع همچنین فاش کرد که فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی خواهان آغاز همکاری از همین ماه بود اما کی روش اعلام کرد می خواهد با تیم ملی ایران، حضور در جام جهانی را تجربه کند.

او  گفت:" کارلوس بار دیگر سرمربی بافانا بافانا خواهد شد. البته قرارداد او از روز 1 جولای آغاز می شود زیرا او مایل بود به کارش در تیم ملی ایران با حضور در جام جهانی پایان بدهد."

کی روش تیم ملی آفریقای جنوبی را به جام جهانی 2002 رسانده بود اما اختلافات او با فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی باعث شد تا پیش از این رقابت ها، از هدایت این تیم کنار برود.

او به خاطر عدم رسیدن آفریقای جنوبی به مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آفریقا در آن سال تحت فشار بود اما پس از آن دوره، آفریقای جنوبی در جام ملت های آفریقا و راهیابی به جام جهانی توفیقی نداشت.

 وکیل دی.آی.اس، یکی از مالکان نیمار:بارسا به من 4میلیون یورو پیشنهاد کرد تا ساکت شوم

 

 

 

بارسا این پیشنهاد را ازطریق آندره کوری که برای باشگاه بارسا کار می کند به ما ارائه کردند. به من گفته شد که بدین ترتیب و با دریافت این پول همه چیز را تمام کنم

 

روبرتو مورنو، وکیل شرکت دی.آی.اس مالک بخشی از حقوق نیمار در زمانی که او در سانتوس توپ می زد در گفت و گو با شبکه رادیویی لا سارسا به افشا گری پرداخته است. او که این روزها قصد دارد تا برای افشای برخی حقایق در مورد مبلغ پرداختی از سوی بارسلونا برای انتقال نیمار به این تیم، با باشگاه کاتالان وارد نبردی قضایی شود، اعلام کرده که سران بارسا قصد داشتند تا با رشوه دادن، او را ساکت کرده و از ادامه بررسی این پرونده منصرف نمایند.

 

آقای مورنو در صحبت هایی دراین باره گفت:« سران بارسلونا به من پیشنهاد کردند تا 4 میلیون یورو به من بپردازند تا ما ساکت شویم و هیچ شکایتی نکنیم. آنها این پیشنهاد را از طریق آندره کوری که برای باشگاه بارسلونا کار می کند به ما ارائه کردند. بارسا به من چنین پیشنهادی داد و به من گفته شد که بدین ترتیب و با دریافت  این پول همه چیز را تمام کنم.»

 

مورنو چندی پیش در گفت و گو با روزنامه آ.اس در این باره گفته بود:« شرکت دی.آی.اس شکایتی قضایی علیه بارسلونا، نیمار، سانتوس و واگنر ریبه یرو، مدیربرنامه های نیمار ترتیب داده است. ما این شکایت را در برزیل ارائه کردیم و حالا پرونده آن به دادگاه قضایی اسپانیا کشیده خواهد شد. حالا این پرونده به اسپانیا ارسال می شود.»

 

  آقای مورنو در ادامه صحبت هایش با اشاره به استعفای ناگهانی ساندرو روسل  از سمت ریاست بارسلونا گفت:« اگر هیچ مشکلی وجود نداشت و روسل ریگی به کفشش نداشت، پس چرا استعفا داد؟ این خیلی عجیب است. ما 40% از حق انتقال نیمار را می خواهیم.حس می کنیم که نیمارو پدرش سر ما کلاه گذاشته اند. این خیلی حقه بازانه وناراحت کننده است. ما لطف و محبت زیادی به پدر نیمار داشتیم  و به او و خانواده اش کمک های زیادی کردیم. پیشنهاد رئال مادرید برای جذب نیمار خیلی بیشتر از پیشنهاد بارسا بود. اما از ما برای حضور در هیچ یک از مذاکرات برسرنیمار با سران بارسا و یا رئال مادرید دعوت نشد. همه چیز را از ما مخفی کرده و پنهانی همه کارها را انجام دادند.»

 

این در حالی است که این روزها جنجال بر سر رقم انتقال نیمار به باشگاه کاتالان همچنان ادامه دارد. بعد از تصمیم یکی از شرکای باشگاه بارسا برای شکایت از ساندرو روسل درمورد ابهامات موجود بود که روسل از سمت خود استعفا داد ولی گویا این بحران حالا وارد فاز تازه ای شده است.

پله مي‌گويد رونالدو در چند سال گذشته توانسته با عملکرد بي‌نظير خود، خودش را برتر از ليونل مسي نشان دهد.


کريستيانو رونالدو، مهاجم پرتغالي در سال 2013 موفق شد در نهايت پس از چهار سال با کنار زدن ليونل مسي به عنوان "برترين بازيکن فوتبال جهان" انتخاب شود. او نمايش خوب خود را در سال 2014 نيز ادامه داد و موفق شده است با بازي‌هاي خوبش فاصله رئال مادريد و بارسلونا را در ليگا کاهش دهد.

به نقل از ايسنا،پله، اسطوره فوتبال برزيل در پاسخ به سوالي درباره مقايسه کريستيانو رونالدو و ليونل مسي، گفت: رونالدو در دو، سه سال گذشته عملکرد خوبي در تيمش داشته و به نظر من توانسته خود را بالاتر از ليونل مسي به عنوان بهترين بازيکن جهان معرفي کند. فکر مي‌کنم در حال حاضر بي شک رونالدو بهترين بازيکن جهان باشد.

پله در ادامه گفت: ليونل مسي پنج سال استثنايي را در بارسلونا پشت سر گذاشت، اما در دو سال گذشته و امسال او مشکل داشته و بيشتر با مصدوميت دست و پنجه نرم کرده است. او بازي‌هاي خيلي کمي در اين فصل براي تيمش بازي کرده است.

رونالدو در سال 2013 عملکرد بسيار خوبي در ليگا داشت و طي 59 بازي موفق شد 69 گل را به ثمر برساند. او اين فصل 14 گل بيشتر از ليونل مسي در رقابت‌هاي ليگا به ثمر رسانده است و "آقاي گل" رقابت‌ها محسوب مي‌شود.

پله در پايان گفت: مسي کارهايي را در زمين مسابقه انجام مي‌دهد که من زماني که در سانتوس بودم انجام مي دادم. رونالدو بر خلاف مسي يک قدم جلوتر بازي مي‌کند بنابراين فکر مي‌کنم رونالدو بازيکن مهم‌تري باشد که گل‌هاي بيشتري را به ثمر مي‌رساند.

پله که در مراسم "برترين‌هاي فوتبال جهان" موفق شد اولين توپ طلاي افتخاري را کسب کند جايزه برترين بازيکن فوتبال جهان را به کريستيانو رونالدو پرتغالي اهدا کرد.

مهدي تارتار به عنوان سرمربي جديد تيم فوتبال گسترش فولاد تبريز انتخاب شد.


تارتار در حالي امروز به عنوان سرمربي گسترش فولاد معرفي شد که ديروز رسول خطيبي سرمربي سابق اين تيم از سمت خود استعفا کرد که با موافقت هيئت مديره باشگاه گسترش فولاد روبه‌رو شد.

تارتار قرار است دستياران خودش را به زودي معرفي کند.

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 56 صفحه بعد

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
موضوعات

آخرین مطالب

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان استقلال نوين رشت و آدرس esteghlal-novin.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان