استقلال نوين
مطالب ورزشي علي الخصوص فوتبالي

رئال مادريد توانست در شبي پرگل آلمريا را از پيش رو بردارد و موقتا به صدر جدول لاليگا صعود کند.


 به گزارش ورزش سه،امشب ديدار هايي از هفته 33 ام لاليگا برگزار شد که در مهمترين اين ديدار ها بارسا برابر گرانادا شکست خورد و رئال مادريد قاطعانه آلمريا را از پيش رو برداشت.


در اين ديدار رئال در نيمه اول موقعيت هاي زيادي داشت که کريم بنزما توپهاي زيادي را خراب کرد . گرت بيل هم چند فرصت را از دست داد تا رئال با تک گل دي ماريا در دقيقه 28 نيمه اول را به پايان ببرد.


در نيمه دوم رئال کمي راحت تر بازي کرد . گرت بيل که اين روزها در نبود رونالدو هواداران رئال حساب ويژه اي روي او باز کرده اند،در دقيقه 53 روي پاس بنزما با يک ضربه تماشايي دروازه استبان را گشود و خيال رئالي ها را تا حدودي راحت کرد . گل سوم را نيز ايسکو ، در دقيقه 56 باز هم روي پاس کريم بنزما و از زاويه بسته زد و فاصله به سه رسيد تا رئال کاملا راحت بازي کند .


با ورود کاسميرو و پس از آن موراتاي جوان ، رئال روان تر بازي کرد . اين دو بازيکن جوان اين سوال را پديد آوردند که چرا بيشتر از اين ها بازي نمي کنند . به خصوص بازيکن برزيلي که ماه ها پشت صف مانده تا بازيهاي نسبتا ضعيف ايارامندي را تماشا کند . در نهايت آلوارو موراتا در دقيقه 85 با يک ضربه تماشايي گل چهارم را به ثمر رساند.


رئال مادريد با اين برد 79 امتيازي شده و موقتا به صدر جدول لاليگا صعود کرد.





بارسلونا با شکست يک بر صفر برابر گرانادا از قهرماني در رقابت‌هاي اين فصل ليگا دور شد.


 هفته سي‌و سوم رقابت‌هاي ليگا با برگزاري 3 ديدار ادامه يافت که در مهمترين بازي بارسلونا در خارج از خانه برابر گرانادا با يک گل شکست خورد تا پس از حذف از ليگ قهرمانان اروپا، هفته‌اي تلخ را سپري کند.

تک گل اين ديدار را يوسف العربي در نيمه نخست به ثمر رساند. بازيکنان بارسلونا در نيمه دوم سراپا حمله شدند اما شب کم فروغ ليونل مسي و نيمار باعث شد تا کاتالان‌ها دست خالي به خانه بازگردند.

بارسلونا بامداد چهارشنبه در فينال جام حذفي اسپانيا برابر رئال مادريد قرار خواهد گرفت.

در دو ديدار ديگر سلتاويگو و سوسيداد به تساوي 2 بر 2 رسيدند و ويارئال با يک گل لوانته را شکست داد.

کارلوس کي روش-سرمربي تيم ملي فوتبال اسامي 28 بازيکن دعوت شده به اردوي تدارکاتي آفريقاي جنوبي را اعلام کرد.


 به نقل از سايت رسمي فدراسيون فوتبال اسامي بازيکنان تيم ملي به شرح زير است:

سيد جلال حسيني، حسين ماهيني، محمدرضا خلعتبري،مهرداد پولادي،رضا حقيقي، پيام صادقيان و محسن مسلمان از پرسپوليس.

رحمان احمدي، اميد ابراهيمي ، شجاع خليل زاده، مهدي شريفي،يعقوب کريمي و احسان حاج صفي از سپاهان.

هاشم بيگ زاده، امير حسين صادقي، آندارنيک تيموريان و خسرو حيدري از استقلال.

سوشا مکاني،مهرداد جماعتي و بختيار رحماني از فولاد خوزستان.

احمد آل نعمه و رضا نوروزي از نفت تهران.

قاسم حدادي فر و محمدرضا خانزاده از ذوب آهن.

حامد لک و کريم انصاريفرد از تراکتورسازي تبريز.

جواد نکونام از الکويت.

پژمان منتظري از ام الصلال قطر.

بازيکنان دعوت شده به اردوي تدارکاتي تيم ملي بايد روز دوشنبه 25 فروردين ماه راس ساعت 18:30 در هتل آزادي خود را به کادر سرپرستي تيم معرفي کنند.

همچنين بنا بر اعلام کادر فني تيم ملي بازيکنان بايد تا زمان حضور در اردوي تيم ملي استراحت کامل داشته باشند تا با آمادگي در اين اردو شرکت کنند.

اردوي تدارکاتي تيم ملي فوتبال در آفريقاي جنوبي از 25 فروردين تا 17 ارديبهشت ماه برگزار مي شود.

ليست فوق مربوط به اردوي آفريقاي جنوبي است و پيش از اردوي بعدي، اسامي بازيکنان دعوت شده به اردوي اتريش اعلام خواهد شد.

مهاجم تراکتورسازي آقاي گل سيزدهمين دوره رقابت‌هاي ليگ برتر شد.


 در پايان فصل سيزدهم رقابت‌هاي ليگ برتر باشگاه‌هاي ايران کريم انصاري‌فرد از تراکتورسازي تبريز با زدن 14 گل به عنوان آقاي گل رقابت‌هاي اين فصل انتخاب شد.

**رده‌بندي گلزنان در پايان فصل سيزدهم به شرح زير است:

14 گل: کريم انصاري‌فرد (تراکتورسازي)

13 گل: رضا عنايتي (صباي قم)

12 گل: مهرداد بايرامي (گسترش فولاد)

11 گل: رضا نوروزي (نفت تهران) - مهدي دغاغله (ملوان)

تيم فوتبال فولاد خوزستان براي دومين بار قهرمان ليگ برتر شد.


تيم فوتبال فولاد خوزستان با 57 امتياز قهرمان سيزدهمين دوره ليگ برتر شد.

تيم فولاد امروز (جمعه) در هفته سي‌ام رقابت‌هاي ليگ برتر موفق شد با نتيجه يک بر صفر ميزبانش گسترش فولاد تبريز را شکست دهد و به دومين قهرماني‌اش در تاريخ رقابت‌هاي ليگ برتر برسد.

تک‌گل تيم فولاد را مهرداد جماعتي در دقيقه 37 به ثمر رساند.

در پايان سي‌امين دوره ليگ برتر تيم‌ پرسپوليس با 55 امتياز، نفت با 54 امتياز و تفاضل گل16+، سپاهان با 54 امتياز و تفاضل گل 16+ (گل زده کمتر نسبت به نفت) و استقلال با 53 امتياز به ترتيب در رده‌هاي دوم تا پنجم ليگ جاي گرفتند.

علاوه بر تراکتورسازي که با قهرماني در جام حذفي جواز حضور در ليگ قهرمانان آسيا را گرفته بود تيم‌هاي فولاد و پرسپوليس به صورت مستقيم و تيم نفت به پلي‌آف ليگ قهرمانان آسيا راه يافتند.



پرسپوليس در ديدار حساس خود در هفته پاياني ليگ برتر مقابل استقلال خوزستان به پيروزي رسيد و 55 امتيازي شد.


ديدار تيم‌هاي استقلال خوزستان و پرسپوليس در هفته بيست و نهم ليگ برتر، از ساعت 19 در ورزشگاه غدير اهواز آغاز شد که در پايان شاگردان علي دايي با تک گل عباس زاده به پيروزي رسيدند و سهميه آسيا را کسب کردند.

در دقيقه 3، نخستين موقعيت خطرناک بازي از سوي استقلال اهواز ايجاد شد که شوت خوب ميداوودي با اختلاف کمي از کنار دروازه نيلسون به بيرون رفت.

دقيقه 7، پرسپوليسي‌ها که کمي بر بازي مسلط شده بودند، صاحب يک ضربه کرنر شدند که پس از پاس رو به بيرون، مسلمان پشت محوطه يک شوت محکم را شليک کرد که توپ بعد از برخورد با دغاه تيم ميزبان برگشت داده شد.

دقيقه 8، شاگردان ويسي باز هم از سمت راست دفاع پرسپوليس با شوت سنگين کلاه‌کج خطرساز شدند که اين توپ را نيلسون به کرنر فرستاد.

بازي در حالي در ورزشگاه غدير آغاز شد که نزديک به 2 هزار نفر جدال حساس دو تيم را از نزديک مي‌ديدند.

دقيقه 28، پيام صادقيان با يک استارت تند و تيز از "کولي‌بالي" مدافع اهل مالي استقلال خوزستان رد شد که با خطاي اين بازيکن متوقف شد اما زماني که در حال افتادن روي زمين بود به مانند دفعات گذشته از کوره در رفت و پاي خود را به سمت اين بازيکن پرتاب کرد اما پايش به زمين خورد تا خطر اخراج از بيخ گوشش رد شود.

دقيقه 32، پرسپوليس ضربه پنالتي که با خطاي هند به دست آمده بود، را بوسيله محمد عباس‌زاده بدست آمده بود به گل تبديل کرد تا يک بر صفر پيش بيفتد. ارسال عاليشاه از سمت راست دروازه استقلال خوزستان با خطاي هند مدافع اين تيم محمدابراهيم خسروي همراه شد که جهانبازي بلافاصله نقطه پنالتي را نشان داد.

** نيمه دوم

در اين نيمه پرسپوليس که به نتيجه دلخواه خود رسيده بود با استفاده از تجربه بازيکنانش بازيگرداني مي‌کرد و جريان بازي را در اختيار گرفته بود.

دقيقه 67، ارسال خطرناک آبي‌پوشان ميزبان به روي دروازه پرسپوليس نزديک بود که به موقعيتي خطرناک تبديل شود. ميداوودي ر موقعيتي تقريبا تک به تک با نيلسون قرار گرفت اما با جلو آمدن دروازه‌بان برزيلي کارش سخت شد و در برگشت هم تعادل خود را از دست داد.

دقيقه 72، کرنر اميد عاليشاه از سمت راست دروازه ميزبان به تير دو فرستاده شد و در حالي که پرويز کريمي به اشتباه خروج کرده بود بنگر فرصت داشت تا دروازه خالي را باز کند اما ضربه او در حالتي نامتعادل از کنار دروازه به اوت رفت.

فرزاد حاتمي و محمدرضا خلعتبري در 15 دقيقه پاياني بازي به جاي عباس‌زاده و عاليشاه وارد ميدان شدند.

ترکيب استقلال خوزستان: پرويز کريمي، محمد طيبي، موسي کوليبالي، حسين کعبي، محمد ابراهيم خسروي، عبدالکريم شاهوردي، ادريس ترائوره ، محمد تيغ نورد، عادل کلاه‌کج، محمد اوساني، ميلاد ميداوودي

ترکيب پرسپوليس: نيلسون، سيدجلال حسيني، محسن بنگر، مهرداد پولادي، حسين ماهيني، رضا حقيقي، مهرداد کفگشري، اميد عاليشاه، محسن مسلمان، محمد عباس زاده و پيام صادقيان

قرعه‌کشي مرحله نيمه‌نهايي ليگ قهرمانان اروپا بايرن مونيخ را برابر رئال مادريد قرار دارد و تيم‌هاي چلسي و اتلتيکومادريد را به دوئل با يکديگر محکوم کرد.


مراسم قرعه‌کشي مرحله نيمه نهايي ليگ قهرمانان اروپا، ظهر امروز (جمعه) در مقر يوفا در شهر نيون سوئيس برگزار شد که در آن مشخص شد تيم بايرن مونيخ، قهرمان فصل گذشته اين رقابت‌ها براي دفاع از اين عنوان بايد به مصاف رئال مادريد اسپانيا برود.

 در ديگر ديدار اين مرحله چلسي انگليس و اتلتيکومادريد اسپانيا با هم روبه‌رو خواهند شد.

تاريخ برنامه اين بازي‌ها به شرح زير است:

دور رفت:

2 ارديبهشت، ساعت 23:15 به وقت تهران

رئال مادريد – بايرن مونيخ

اتلتيکومادريد - چلسي

دور برگشت:

9 ارديبهشت، ساعت 23:15 به وقت تهران

بايرن مونيخ – رئال مادريد

چلسي – اتلتيکومادريد

فينال اين دوره از رقابت‌ها 3 خرداد در ليسبون پرتغال برگزار مي‌شود.

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
موضوعات

آخرین مطالب

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان استقلال نوين رشت و آدرس esteghlal-novin.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان