استقلال نوين
مطالب ورزشي علي الخصوص فوتبالي

مهدي تارتار به عنوان سرمربي جديد تيم فوتبال گسترش فولاد تبريز انتخاب شد.


تارتار در حالي امروز به عنوان سرمربي گسترش فولاد معرفي شد که ديروز رسول خطيبي سرمربي سابق اين تيم از سمت خود استعفا کرد که با موافقت هيئت مديره باشگاه گسترش فولاد روبه‌رو شد.

تارتار قرار است دستياران خودش را به زودي معرفي کند.

تيم فوتبال پرسپوليس عنوان بهترين خط دفاع سال 2013 فوتبال جهان را به خود اختصاص داد.


به نقل از سايت رسمي باشگاه پرسپوليس، سرخپوشان پايتخت با دريافت 8 گل در 20 بازي و ميانگين 0/4 گل در هر بازي در حال حاضر بهترين خط دفاعي دنيا را در اختيار دارند.

در بين ليگ‌هاي معتبر اروپايي تيم رم ايتاليا با 7 گل خورده در 17 بازي بهترين رکورد را دارد و ليل فرانسه و بايرن مونيخ آلمان نيز رکورد زير 0/5 گل در هر بازي را در اختيار دارند. در ميان کشورهاي صاحب نام فوتبال اروپا و آسيا هيچ تيمي ميانگين گل خورده پرسپوليس را نداشته و بعيد به نظر مي رسد در ميان ساير کشورها نيز تيمي توانسته باشد از ميانگين گل خورده پرسپوليس برخودار باشد.

در ليگ‌هاي آسيايي نيز پرسپوليس همچنان بهترين رکورد را در اختيار دارد. پس از پرسپوليس تيم بنيادکار ازبکستان با ميانگين 0/5 (13 گل- 26 بازي)، گوانگجوي چين و سپاهان ايران با ميانگين 0/6 و النصر عربستان با ميانگين 0/64 گل خورده در هر بازي ديگر تيم هاي برتر دفاعي آسيا هستند.

تيم فوتبال استقلال با پيروزي مقابل داماش به رده دوم صعود کرد و يک امتياز با پرسپوليس اختلاف دارد.


آخرين ديدار هفته بيستم ليگ برتر از ساعت 16 و 25 دقيقه در ورزشگاه آزادي بين دو تيم استقلال و داماش گيلان و در حضور حدود هزار تماشاگر برگزار شد که اين بازي با نتيجه يک بر صفر به سود استقلال به پايان رسيد. استقلال با اين برد 38 امتيازي شد و با دو پله صعود به رده دوم جدول رسيد و به يک امتيازي پرسپوليس رسيد.

حنيف عمران‌زاده در دقيقه 41 با ضربه سر و روي سانتر ارسالي اميرحسين صادقي گل استقلال را به ثمر رساند.

يدالله جهانبازي داور مسابقه به حنيف‌ عمران‌زاده، اميرحسين صادقي و محمد قاضي از استقلال کارت زرد نشان داد.

داماش گيلان هم که با مشکلات فراوان خود را از رشت به تهران رسانده بود با 22 امتياز در رده دهم باقي ماند.

ترکيب تيم استقلال:

سيدمهدي رحمتي، خسرو حيدري، پژمان منتظري، اميرحسين صادقي، حنيف عمران‌زاده، پژمان نوري، آندرانيک تيموريان، جواد نکونام، ايمان باصفا،( از دقيقه 30 مجيد غلام نژاد) محمد قاضي و آرش برهاني( از دقيقه 60 محمد مهدي نظري)

سرمربي: امير قلعه نويي

ترکيب تيم داماش :

ميلاد فراهاني، ابوذر رحيمي، ابوالفضل حاجي‌زاده، محمد سياه، عليرضا نظيف‌کار، محمدرضا مهدوي( از دقيقه 63 اميرمحمد مظلوم)، مصطفي حاجتي(از دقيقه 73 رسول سروش‌نيا)، هادي سهرابي، حميد خدابنده‌لو، روح‌الله سيف‌اللهي( از دقيقه 78 امين متوسل‌زاده) و مسعود حسن‌زاده

سرمربي: افشين ناظمي

تيم فوتبال پرسپوليس با پيروزي مقابل ملوان صدرنشيني را حفظ کرد.


 در هفته بيستم ليگ برتر تيم فوتبال پرسپوليس از ساعت 14 و 30 دقيقه در ورزشگاه تختي انزلي به مصاف تيم ملوان رفت که اين بازي با نتيجه يک بر صفر به سود پرسپوليس به پايان رسيد. سرخپوشان با اين برد 39 امتيازي شدند و صدر جدول را حفظ کردند.

محمدرضا خلعتبري در دقيقه 10 روي پاس عمقي پيام صادقيان در محوطه جريمه ملوان صاحب توپ شد که در موقعيتي تک به تک با دروازه‌بان حريف با يک ضربه دقيق گل پرسپوليس را به ثمر رساند.

در دقيقه 49 ضربه پيام صادقيان به تيرک دروازه‌ ملوان خورد.

بعد از اين حمله بازيکنان ملوان حملات زيادي روي دروازه پرسپوليس انجام دادند.

محمدرضا اکبريان داور مسابقه به سيدمهدي سيدصالحي و محسن بنگر از پرسپوليس و مازيار زارع از ملوان کارت زرد نشان داد.

با اين باخت هم ملوان 27 امتيازي باقي ماند. اين چهارمين برد متوالي پرسپوليس در اين فصل است.

ترکيب پرسپوليس:

نيلسون، بنگر، سيد جلال حسيني، ميثم حسيني، حسين ماهيني، رضا حقيقي، مهرداد کفشگري، محسن مسلمان( از دقيقه 90+1 حميد علي‌عسگر)، پيام صادقيان( از دقيقه 73 محمد نوري)، مهدي سيدصالحي( از دقيقه 90 فرزاد حاتمي) و محمدرضا خلعتبري

سرمربي: علي دايي

ترکيب ملوان:

صادقي، مازيار زارع، کوروشي، سيد صالح آهي، عزيز معبودي، مهدي شيري، سعيد يوسف‌زاده، امير حسين فشنگچي( از دقيقه 76 ميلاد زنيدپور)، ثاقبي،  سهيل رحماني ( از دقيقه 46 محسن يوسفي)و سيدجلال رافخائي( از دقيقه 83 مهدي دغاغله).

سرمربي: دراگان اسکوچيچ

تيم فوتبال رئال مادريد در ديداري خارج از خانه به پيروزي رسيد.


در ادامه رقابت‌ها از هفته هفدهم لاليگا اسپانيا، از ساعت 23:30 شب گذشته دو ديدار برگزار شد که در مهم‌ترين مسابقه تيم فوتبال والنسيا در ورزشگاه خانگي خود مستايا ميزبان رئال مادريد بود که اين ديدار با نتيجه 3 بر 2 به سود قوهاي سپيد مادريد به پايان رسيد.

آنخل دي‌ماريا در دقيقه 28 و کريستيانو رونالدو 40 و خوزه رودريگز 82 براي رئال در اين ديدار گلزني کردند و پياتي در دقيقه 34 و جرمي متئو 62 براي خفاش‌ها (لقب والنسيا) گلزني کردند.

رئال با اين پيروزي 41 امتيازي شد و جايگاه سومي خود را تثبيت کرد و والنسيا در امتياز 20 باقي ماند.

تيم فوتبال بارسلونا به صدر جدول رده‌بندي لاليگا اسپانيا بازگشت.


 از هفته هفدهم لاليگا اسپانيا تيم فوتبال ختافه در ورزشگاه خانگي خود از بارسلونا پذيرايي مي‌کرد.

اين ديدار در نهايت با نتيجه 5 بر 2 به سود بارسلونا به پايان رسيد.

سرخيو اسکوئدرو در دقيقه 10 و لوپز در دقيقه 15 در عين ناباوري ميزبان را 2 بر صفر پيش انداختند تا کاتالان‌ها در همان ابتداي بازي احساس خطر کنند اما اين پدرو بود که با درخشش خود موجب شد تا بارسلونا نيمه نخست را پيروز به رختکن برود، اين بازيکن در دقايق 34، 41 و 43 هت‌تريک کرد تا بارسا 3 بر 2 از ميزبان خود پيش بيافتد.

در نيمه دوم فابرگاس بود که درخشيد و با دو گل خود در دقايق 68 و 72 (پنالتي) در روزي که نيمار محروم بود و مسي نيز هنوز از بند مصدوميت رها نشده بود، بارسلونا را 5 بر 2 پيش انداخت.

بارسلونا با اين برد 46 امتيازي شد و با تفاضل گل بهتر نسبت به اتلتيکو مادريد دوباره پس از يک روز صدرنشيني اين تيم، به صدر بازگشت. ختافه نيز در امتياز 23 باقي ماند.

تيم فوتبال بايرن مونيخ به مقام قهرماني جام باشگاه‌هاي جهان رسيد.


 در فينال رقابت‌هاي جام باشگاه‌هاي جهان که در مراکش در حال برگزاري است؛ از ساعت 23:00 تيم‌هاي فوتبال بايرن مونيخ آلمان قهرمان اروپا و راجا کازابلانکا مراکش به مصاف هم رفتند که شاگردان گوارديولا موفق شدند با نتيجه 2 بر صفر ميزبان خود را شکست داده و عنوان قهرماني را کسب کنند.

دانته در دقيقه 7 و تياگو آلکانترا در دقيقه 22 گل‌هاي بايرن را به ثمر رساندند.

گوارديولا که پيش از اين با بارسلونا نيز دو بار موفق به کسب اين جام شده بود، سومين بار اين جام را کسب کرد تا به افتخارات خود بيافزايد.

همچنين اين جام پنجمين قهرماني بايرن مونيخ در سال 2013 محسوب مي‌شد و باواريايي‌ها پس از کسب قهرماني در بوندس‌ليگا، جام حذفي آلمان، ليگ قهرمانان اروپا و سوپرجام اروپا، موفق به فتح جام باشگاه‌هاي جهان نيز شدند.

پيش از اين ديدار در مسابقه رده بندي اتلتيکو مينيرو برزيل با پيروزي 3 بر 2 مقابل گوانگژو چين به مقام سوم اين رقابت‌ها دست يافته بود.

مدافع ملي‌ پوش استقلال بعد از جلسه‌ تمريني امروز با سرمربي و بازيکنان اين تيم خداحافظي کرد.


پژمان منتظري بعد از تمرين امروز استقلال با امير قلعه‌نويي جلسه‌اي برگزار کرد و در اين نشست اعلام کرد شايد ديگر در تمرينات اين تيم حاضر نشود و از سرمربي اين تيم خداحافظي کرد.

منتظري از مدت‌ها پيش پيشنهاد مالي خوب از باشگاه چيني دريافت کرد و اين مسئله را با مسئولان استقلال درميان گذاشت و ظاهرا قرار است راهي چين شود.

وي در رختکن و پس از تمرين امروز با بازيکنان استقلال هم خداحافظي و اعلام کرد که مي خواهد فوتبالش را درکشور چين ادامه بدهد.

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
موضوعات

آخرین مطالب

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان استقلال نوين رشت و آدرس esteghlal-novin.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان